Poradnik Battlefield: 1942

Pojazdy lądowe
Gdy prowadzisz czołg, użyj, naciskając [prawy guzik myszy], współosiowego karabinu maszynowego, do zdejmowania piechoty. To pozwala na używanie karabinu maszynowego bez wystawiania się na ogień przeciwnika.

Uszkodzenia są zależne od opancerzenia i kąta, a wiec strzelaj w czołgi od boku, albo z tyłu pod kątem prostym (90 stopni), aby zwiększyć do maksimum wyrządzone uszkodzenia. Ale pamiętaj, strzelając w przedni pancerz spowodujesz minimalne szkody.

Artyleria strzela dalej niż każdy inny pojazd. Używaj jej powiększonego zasięgu do zakłócenia ruchów wroga z bezpiecznego dystansu, snajperzy będą pomocni w znajdywaniu wrogich jednostek.

Pamiętaj, aby używać klawisza [C] lub [F], żeby zmienić widok w pojeździe. Używaj ich od czasu do czasu, aby popatrzeć do tyłu, zwłaszcza, gdy prowadzisz czołg. Mimo jego opancerzenia może zostać zniszczone jednym dobrym strzałem od tyłu.

Wóz patrolowy może zostać użyty jako bomba. Po prostu wyceluj w czołg, albo inny cel, i wjedź w silnik. Nie zapomnij wyskoczyć zanim uderzysz. Możesz też przejeżdżać piechotę, jeżeli jedziesz wystarczająco szybko.

Gdy siedzisz z tyłu transportera opancerzonego (APC) będziesz się leczył oraz uzupełnisz amunicję.

Uważaj, gdy jeździsz po nierównym terenie, jeżeli jedziesz za szybko możesz uszkodzić swój pojazd.

Możesz przejeżdżać nad minami, jeżeli jedziesz wystarczająco wolno. Oczywiście jesteś łatwym celem, kiedy poruszasz się w ten sposób.
Samoloty
Mknij i wybierz - Ten manewr jest dla ciebie, gdy lecisz bombowcem-nurkującym (dive-bomber) i masz wolne tylne miejsce. Przeleć bardzo, bardzo blisko do partnera na ziemi. Niech on w tym czasie naciśnie klawisz odpowiedzialny za wchodzenie do pojazdu [E]. Jeżeli partner jest wystarczająco blisko, wyląduje na twoim tylnym siedzeniu, co pozwala na szybką ucieczkę. Naprawdę przydatne w trybie gry CAPTURE THE FLAG (złap flagę).

Z samolotów, odpalaj torpedy na niskiej wysokości, w przeciwnym wypadku mogą przepłynąć pod statkiem, w który celujesz.

Użyj [F9] do włączenia/wyłączenia kokpitu twojego samolotu. Możesz sterować samolotem klawiszami (standardowo) zamiast myszką.

Jeżeli wygląda na to, że twój samolot zaraz się rozbije, naciśnij [E], aby się katapultować, oraz [9] aby otworzyć spadochron.

Samoloty są prawdopodobnie najgroźniejszą bronią w grze. Mogą zniszczyć czołg jedną dobrze zrzuconą bombą. Stwórz swoją własną grę, i poćwicz bombardowanie pojazdów. Dobry pilot bombowca jest ważnym składnikiem każdej drużyny. Joystick ZNACZNIE ułatwia latanie, spróbuj ustawić odchylenie (yaw) i przepustnice (throttle) na klawiaturze, ale zostaw obrót (roll) i nachylenie (pitch) na Joystick'u. Pamiętaj, omijaj działa przeciwlotnicze!

Możesz uzupełnić zapasy w swoim samolocie, przelatując wolno i nisko nad źródłami amunicji lotniska/lotniskowca. Będziesz wiedział, kiedy jesteś blisko jednego, jeżeli pojawi się ikona amunicji na twoim ekranie.

Najsłabszą częścią samolotu są silniki, celuj w nie w walkach powietrznych. Tylko kilka dobrze usadowionych strzałów może zamienić maszynę twojego przeciwnika w złom.

Uważaj na działka przeciwlotnicze (AA) i karabiny maszynowe, mogą łatwo zamienić twój samolot w ser szwajcarski. Aby tego uniknąć podchodź do nich poniżej ich linii horyzontu i zrób im pobudkę spuszczoną bombą.

B-17 latają z żółwią prędkością, ale ich bombardowania dywanowe sieją olbrzymie zniszczenia na ziemi. Z dwoma strzelcami, służącymi do odganiania myśliwców, jest to skuteczna broń. Twoi strzelcy mogą być użyci jako skoczkowie spadochronowi.
Piechota
Krótkie serie są celniejsze niż ogień ciągły. Strzelanie w pozycji stojącej, klęczącej albo leżącej także wspomaga celność.

Zwracaj uwagę na uniformy. Gdy się pierwszy raz pojawisz na nowej mapie, przyjrzyj się kolorom partnerów. Zazwyczaj kolory mundurów jednego zespołu są ciemniejsze niż drugiego. Czasami oznaczenia graczy nie pokazują się za szybko, więc zwracaj na to uwagę. NIGDY NIE ZABIJAJ CZŁONKÓW SWOJEJ DRUŻYNY!.

Kiedy używasz karabinu snajperskiego, przytrzymaj klawisz strzału po tym jak strzeliłeś, aby zostać w trybie przybliżenia (zoom). To da ci możliwość zobaczenia gdzie twój strzał trafił. Kiedy puścisz klawisz, żołnierz wyjdzie z trybu przybliżenia i przeładuje.

Zwiadowca (scout) może postawić kamery przy użyciu lornetki naciskając klawisz strzału. Artylerzyści mogą wybierać te kamery przy pomocy [prawego guzika myszy].

Gdy idziesz pieszo, możesz przy pomocy [prawego guzika myszy] powiększyć trochę obraz.

Strzały nie trafiają w momencie wystrzału, zależnie od twojej odległości do celu musisz celować trochę przed ruszającym się celem. Poeksperymentuj, aby znaleźć wymagane poprawki dla wszystkich broni.

Możesz rzucać granaty na krótki dystans używając [prawego guzika myszy].

Wybieraj ekwipunek z rozwaga. To, że lubisz snajpera nie oznacza, że twoja drużyna może przeżyć bez medyka.

Biegniecie i skakanie pozwala na miotanie granatów na dalsze odległości. Możesz je rzucać na ładne kilkadziesiąt metrów.

Naucz się używać otoczenia jako osłony, ukrywaj się za drzewami/kamieniami/budynkami, ale nie strzelaj dopóki nie widzisz bieli ich oczu, jeżeli nie wydasz swojej pozycji, będziesz miał większe szanse na zastrzelenie swojego przeciwnika.

Czołgi mogą zostać łatwo okrążone przez szybko ruszającą się piechotę. Zawsze atakuj je od tyłu. Rzucanie granatów pod czołg też jest skuteczne.

Miny są skuteczne do odcinania obszarów od dostępu czołgów, oraz innych pojazdów. Pamiętaj, aby poinformować swoją drużynę o tym gdzie je kładziesz.

Uważaj na ilości amunicji i życia: Granaty mogą być dobre do zabijania wrogich żołnierzy, ale jeżeli nie masz uzbrojenia przeciwpancernego (anti-tank) albo nie jesteś inżynierem, są one twoją jedyną bronią przeciwko czołgom. Pamiętaj, aby się przezbroić jak kiedykolwiek zobaczysz skrzynkę z amunicją oraz uleczyć, gdy zobaczysz szafkę medyczną albo APC.

Zgranie w drużynie to twój klucz do wygranej i posiadania wysokich wyników w grze. Próbuj grać jako "anti-tank" lub inżynier współpracując z czołgiem. Czołg atakując od przodu zajmuje przeciwnika, podczas gdy ty zachodzisz go od tyłu. Po akcji możesz naprawić swojego sojusznika. Jeżeli potrzebny jest szybki transport, możesz się do niego dosiąść. Napisz krótka informacje o strategii, ale jeżeli nie usłyszałeś odpowiedzi, nie zakładaj, że się do niej zastosuje.

Częste przeładowywanie w intensywnych walkach ulicznych często okazuje się za wolne. Spróbuj zabierać bron [G] osobie, którą właśnie zabiłeś.

Jako medyk możesz uzdrawiać samego siebie.

W wymianie ognia na daleki dystans, trzymaj się przy ziemi. Padnij albo nie przestawaj się poruszać.
Jednostki wodne
Nie możesz sterować statkami przeciwnika, ale możesz kraść samoloty z jego lotniskowca.

Łódź podwodna(nie dostępna w wersji demo) płynie wolniej w pełnym zanurzeniu, a wiec duże dystanse pokonuj wynurzony i schodź pod wodę dopiero, kiedy zobaczysz cel.

Niszczyciel to twoja jedyna broń na zanurzone okręty podwodne, a wiec trzymaj je blisko zagrożonych celów żeby wykrywać okręty podwodne wroga.

Szukaj na wodzie peryskopu łodzi podwodnej. Jeżeli go zauważysz to zgłoś to komendą radiową. Dzięki temu każdy gracz z twojej drużyny będzie wiedział gdzie jest przeciwnik.

Kierujący niszczycielem może wystrzelić bomby głębinowe korzystając z [prawego przycisku myszki]. Kanonier w tylnym dziale może używać trybu ułatwiającego celowanie, jeżeli snajper zgłosi cel do ataku.

Uważaj na płytka wodę. Okręt stanie jak tylko wpłyniesz na mieliznę. Staraj się tego uniknąć.

Statek w walce jest bardzo wytrzymały, ale kilka torped zatopi go. Wypatruj łodzi podwodnych i samolotów z torpedami.

Wszystkie statki prócz łodzi podwodnych posiadają barki do przewożenia ludzi. Mogą być one użyte do przeprowadzenia ataku na ląd.

Domyślnie sterowanie rampą barki odbywa się strzałkami góra/dol.
Różności
Pseudonimy żołnierzy państw osi (axis) są ZAWSZE czerwone, Aliantów - niebieskie. Zapamiętaj to.

Na mini mapie zobaczysz graczy z twojej drużyny oznaczonych jednym z 2 kolorów. (Niebieski dla Aliantów i czerwony dla Osi (axis))

Strategia. Bieganie to nie wszystko. To nie jest standardowa gra FPP. Myśl, celuj, poruszaj się, wycofuj z pola walki, naprawiaj pojazdy, uleczaj i zabezpieczaj ludzi z twojej drużyny.

Działa brzegowe, wspaniale się nadają do trzymania statków na dystans.

Włącz 16-bitowową paletę kolorów, aby zwiększyć ilość klatek.

Poeksperymentuj z ustawieniami dźwięku żeby osiągnąć większą ilość klatek. Zobacz, co osiągniesz poprzez włączenie sprzętowej obsługi dźwięku.

Nie wygrywaj bitew, ale wygraj wojnę. Pamiętaj żeby skupić się na zajmowaniu punktów kontrolnych.

Naucz się korzystać z komend radiowych.

Bezpośrednia trasa do celu zazwyczaj nie jest najbezpieczniejsza. Używaj alternatywnych dróg żeby osiągnąć zamierzony cel. Obserwuj interfejs startowy po śmierci. Bądź gotowy na szybką zmianę flagi, jeżeli wcześniej zaznaczona flaga nagle została przejęta. Przecież nie chcesz czekać na kolejną szansę do kontynuowania rozgrywki.

Wybieraj flagi startowe mądrze. Obejrzyj cala mapę zanim wybierzesz flagę. Zwróć uwagę na pojazdy i flagi, które mogą być za chwile przejęte przez wroga. Zadaj sobie pytanie czy chcesz bronić czy atakować? Gdzie jest skoncentrowana walka? Czy chcesz przyłączyć się do głównej bitwy lub wykorzystać swoją własną strategie rozgrywki?

Naucz się korzystać z każdej broni. Pojazdy i typy broni posiadają swoje dobre i złe strony.

Staraj się najlepiej i najjaśniej odpowiadać komendami radiowymi. Jeżeli posiadasz uzbrojenie przeciwpancerne (anti-tank) i usłyszysz wezwanie o pomoc (requesting anti-tank support) to rozejrzyj się na mini mapie i zobacz, kto woła o pomoc - mrugająca na żółto strzałka.

Jeżeli gra jest typu CONQUEST i flaga nie chce się "przejąć" rozejrzyj się w pobliżu za wrogim żołnierzem.

Miej oczy otwarte. Snajperzy, miny, dynamity i artyleria to cicha śmierć. Zawsze rozglądaj się za nimi.

Wybieraj klasę mądrze. Jeżeli przeciwnik nie używa czołgów to ty nie graj cały czas klasą "anti-tank". Jeżeli cała twoja drużyna walczy na lądzie, zostań medykiem i uleczaj ich. Jeżeli twoja drużyna walczy w czołgach zostań inżynierem i naprawiaj pojazdy. Żołnierze pomagający są równie ważni, co żołnierze atakujący lub broniący.

Jeżeli zajdziesz wroga od tyłu to nie strzelaj z daleka, bo możesz nie trafić a tylko zaalarmujesz przeciwnika. Podejdź bliżej i otwórz ogień dopiero, gdy będziesz wiedział, że na pewno go zabijesz.

Puste pojazdy na mapie są zaznaczone szarym kolorem. Jeżeli jeden z nich nagle zniknie jest bardzo możliwe, że wsiadł do niego twój przeciwnik.
Tekst oparty na oficjalnym poradniku