Opis Battlefield: 1942 Secret Weapons of World War II

Opis Battlefield: 1942 Secret Weapons of WW II
Drugim dodatkiem do fenomenalnej gry, Battlefield 1942, jest Secret Weapons of World War II. Autorzy gry przygotowali dla gracza nowe mapy, pojazdy, profesję oraz bronie.

Grafika jest zdecydowanie polepszona porównując do poprzednich wersji gry. Graficy Dice jeszcze bardziej „dopieścili” poszczególne elementy map, budowli, pojazdów oraz bronii. Teraz pojazdy wyglądają na bardziej urzeczywistnione, podobnie jak bronie. Sam moment przeładowania jest dynamiczniejszy, widać odbłysk światła jak żołnierz porusza swoim karabinem.

Dźwięk, jak zwykle w serii gier Battlefield stoi na bardzo wysokim poziomie. Słychać świszczące kule przelatujące nad naszymi głowami, wybuchy słyszane z bardzo daleka dają nam znać o nadchodzącym niebezpieczeństwie. Zakłócenia podczas wydawania rozkazów przez radio wzmacniają uczucie, iż na wojnie nie ma nic pewnego.

Mamy osiem nowych map, na których naszym przeciwnikiem nie będą tylko wrodzy żołnierze, lecz także rzeźba terenu np. góry bądź woda. Na dwóch mapach możemy całkowicie zniszczyć przeciwnika, z kolei na pozostałych sześciu musimy po kolei zdobywać flagi. Na tych pozostałych sześciu mapach gracze muszą wykonać poszczególne zadania zanim wygrają bitwę. Nadaje to odpowiedni klimat grze a także doprowadza do zaciętej walki o każde zadanie. Musimy także całkowicie zdać się na grę zespołową.

Wprowadzono wiele innowacyjnych rozwiązań np. możliwość rzutu nożem. Inżynier zamiast długiej broni posiada teraz shotgun. Zmodyfikowano oraz polepszono skuteczność wcześniejszych broni. Stworzono klasę komandosa, który korzysta z karabinku szybkostrzelnego z wbudowaną lunetą.

Zasadniczą zmianą jest wprowadzenie ogromnej ilości nowego sprzętu od jet – packa, który pozwala przenosić jednego żołnierza na nieznaczne odległości, do amfibii. Wojska alianckie dostały do użytku mały samolot odrzutowy McDonell F-85 Goblin, a niemieckie Natter Rocket Plane. Goblin wyposażony jest jedynie w karabiny maszynowe dużego kalibru, jest bezużyteczny w walce z czołgami. Natomiast Natter wyposażono w rakiety niszczące wszystko, co napotkają na swojej drodze. Wadą tych samolotów jest bardzo słabe opancerzenie i szybkie zużycie paliwa.
Obydwie armie otrzymały także samoloty „stealth”, czyli niewykrywalne dla radarów. Jest to Armstrong Withworth AW-52 (alianci) oraz Hormon Ho 229 (oś). Są bardzo szybkie i z łatwością radzą sobie z naziemnymi przeszkodami. AW-52 używa bomb i rakiet, natomiast niemiecki Ho 229 rakiet i karabinów. Jest troszeczkę słabiej opancerzony od swojego alianckiego odpowiednika.
Ostatnim samolotem, jaki dostali alianci w swoje ręce jest C-47 Cargo Plane. Jest to mobilny punkt spawnowy, lecz jak każda duża jednostka latająca może zostać łatwo zestrzelona.
Teraz rzeki i wszelkie przeszkody wodne nie będą większym problemem, gdyż obydwie armie wyposażono w amfibie. Będąc aliantami używamy LVT-2 Water Buffalo. Ta amfibia wyposażona jest w dwa Browningi oraz lukę w tylnej części, w której transportujemy piechotę. Dodatkowo możemy skorzystać z pontonu z osadzonym karabinem maszynowym. Wojska niemieckie używają Schwimmenwagen, amfibii stworzonej na bazie Kubelwagen. Może transportować jedynie dwójkę ludzi.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie do gry motoru. Pasażer kierowcy może korzystać z wbudowanego Browningu. Wadą tego pojazdu jest brak osłony i dla strzelca i dla kierowcy.
Do gry wprowadzono cztery zupełnie nowe czołgi. Pierwszy z nich, to Sherman z T-34 Calliope. Jest to normalny czołg z dobudowaną wyrzutnią rakiet. Drugi, Flakpanzer, jest czołgiem z umieszczonym na nadwoziu działem przeciw lotniczym. Trzeci pojazd gąsienicowy to rosyjski ciężki czołg T95/T28. Jego największą a zarazem jedyną wadą jest nieruchome działo dużego kalibru. Czwarty pojazd – Sturmtiger, jest zbudowany na zawieszeniu Tigera, posiadający ogromne wbudowane działo z bardzo małym zasobem amunicji. Drugą jego wadą jest powolność.

Reasumując, gra Secret Weapons of World War II wprowadza nas w unikatowy świat prototypów, które nigdy nie miały okazji ujrzenia światła dziennego. Jest obowiązkowym tytułem dla fanów gier wojennych, w szczególności Battlefielda 1942.