Aktualności


Project Reality-tę nazwę słyszał chyba każdy kto gra/grał w Battlefield’a 2. Jest to w końcu pierwszy w pełni grywalny mod do BF2. W czwartek została wydana jego najnowsza długo oczekiwana wersja – 0.3.





Dla jednych mod ten jest tym czym BF2 powinien być od początku- Realistyczna symulacja współczesnego pola walki dla innych jest to po prostu jednym z wielu modow. Jaka jest jego najnowsza odsłona?
Wersja 0.3 nie jest patchem i wymaga pobrania 760mb. Co otrzymujemy w zamian za to?
6 nowych map+ nocne wersje map znanych nam z „vanilli”,5 nowych elementów wyposażenia i broni oraz nowy pojazd-SUV
Poprawiono tez błędy z poprzednich wersji.
Wiemy już co dostaliśmy ale jak nowa wersja sprawdza się w praktyce.

Jak dla mnie największa niewiadoma był nowy tryb-extraction, polegający na eskortowaniu vipa z punktu A do B. Wygląda on tak jak się tego obawiałem tzn. po stronie eskortującej(USA) bardzo rzadko ktoś osłania SUV’a co w praktyce skazuje go na zniszczenie. Trzeba mieć albo dużo szczęścia albo być świetnym kierowca żeby uciec przed wystrzeliwanymi eryx’ami.

Dosyć poważne zmiany tyczą się tez klas postaci.
Komandos utrącił normalne C4 na rzecz słabszych, wybuchających po określonym czasie ładunków. Jego główna bron-(karabin M4), która w zwykłym BF jest celna i silna bronią w PR ma o wiele większy rozrzut jest bardzo niecelna i słaba. W swoje ręce dostał on tez lornetkę „specjalnego przeznaczania” z zoomem 2x oraz zapowiadana na przyszłość możliwość „wskazywania” celu dla samolotów.
Inżynier dostał C4 o normalnej(znanej z Vanilli) sile oraz... cleymora, o ile snajperowi cleymor przydaje się o tyle w klasie inżyniera jest on moim zdaniem zupełnie nie przydatny.
Poważnej zmianie został tez poddany medyk.
Jego respiratora można użyć tylko 6 razy potem trzeba go „załadować”.
Na screenach z wersji 0.3 było widać lornetkę, otrzymał ja snajper oraz... grenadier. Strzelcowi wyborowemu jest ona zupelnie nie potrzebna gdyz ma takie samo przybliżenie jak jego karabin natomiast po co grenadierowi lornetka pozostaje dla mnie niewiadoma.
Nowa bron snajpera SPR(Special Purpose Rifle) ma rozrzut podobny do SVD ale ma zamontowany tłumik co czyni ja cicha i w rękach dobrego snajpera skuteczna.

Jak wygląda sprawa nowych map?
Wszystkie nowe mapy poza „Jungle Fever” sa zbalansowane i ciekawie zaprojektowane.
Mapa ta przedstawia chińskie rozlewiska i nawet w wersji 64 osobowej jest ona bardzo mała, co powoduje zanik taktyki i zamienienie gry w rzeźnie.
Dość dziwna rzeczą w PR 0.3 jest to ze każda, każda flagę można przejąć, nie ma najmniejszego problemu by na Dalian Plant chińskie commando pozbawiło USA głównej bazy. Teoretycznie zapobiega to kampieniu bazy ale nie spodobał mi się ten pomysl.
Nocne wersje starych dobrze znanych nam map sa bardzo dobrze zrobione, warto na nich używać noktowizora, który nowa wersja wprowadza, gdyż jest naprawdę ciemno

Tryb komendanta.
Jest tu jedna istotna zmiana- artyleria jest zrzucana tylko na polecenie SL. Podczas testowania wersji 0.3 ani razu nie widziałem by ktoś użył artylerii.

Dźwięki czyli to co mile dla ucha, zostały miejscami zmienione i są bardziej realistyczne niż te z „vanilli”.

Czas podsumować zmiany.
Najnowsza odsłona Project Reality ma mniej więcej tyle samo zalet co wad. Na pewno o wiele bardziej spodoba się osobom które cenią sobie „realistyczny symulator walki” niż zwykłego sieciowego FPS.



Komentarze

[01] Arti
07:23 18-05-2006
0
Spodoba sie jezeli grasz w kumatej drużynie. Wczoraj wieczorem grało mi sie bardzo dobrze - dobry dowodca. Ale znowu rana - porażka. Kolesie nie czytaja komunikatów (który punkt trzeba przejac) lataja nie wieadomo gdzie .
Fajny mod ale i tak wiecej frachy sprawia mi USI
[02] tom.h
12:08 18-05-2006
0
"Inżynier dostał C4 o normalnej(znanej z Vanilli) sile"
C4 czołgu moze nie rozwalisz, ale do zniszczenia mostu wystarczy jeden ładunek.
[03] handles
12:29 18-05-2006
0
sciagnalem ten mod i dopiero da sie grac w ta gre ... nie widzialem jeszcze zadnego kangura podczas gry nikt nie rozwala klimatu czasem tylko teamkillerzy jak w kazdej grze
[04] OceloT
15:15 18-05-2006
0
Oj Uapa narazasz sie mi
Ale zgodze sie co do tego ze nowy tryb extraction ssie - w to trzebaby pograc ze zgrana druzyna, gdzie kazdy wie co robi. Za to rozgrywki trybu objective sa dobre. Naprawde przyjemnie sie gra.
A przejmowanie wydaje sie nieprzejmowalnych flag to jak dla mnie duzy plus - rozwiazanie jak w 'namie.
[05] PhoeniX
18:03 18-05-2006
0
PR troche za bardzo komplikuje niektóre rozgrywki (ochrona VIP'a). Niestety gracze w znacznej większości to mało inteligentne bydło i pod takie osoby należy tworzyć gry/mody aby wkorzystać ich pełnie możliwości. Jak coś jest zbyt skomplikowane to jest albo nie używane (artyleria w 0.3) lub używane "po swojemu".
[06] ETCS Uncle Blues
00:42 19-05-2006
0
PR - tak powinien wygladac BF2! Od kiedy zagralem pierwszy raz w PR ani razu nie gralem juz w vBF2. Nie będę tutaj zachwalał moda, bo i po co. Ma on swoją silną reprezentację w Polsce i to wystarczy, i tak już za duży burdel się zrobił po reklamie na TotalBF2.com. Tak, to trzeba przyznać - aktualnie na serwerach jest burdel, tłumy dzieciaków nie rozumięjących, że flagi trzeba przejmować w kolejności i że kiedy zmieniają squad będąc trupem dostają karę w wysokości 30 sekund.

Za 2 tygodnie wszystko wróci do normy i znowu ekipa z Polski pokaże na co ją stać!
[07] PhoeniX
17:57 19-05-2006
0
Jest burdel bo w PR grają Ci co wcześniej grali w BF2. A śmiem twierdzić że w BF2 grają w znacznej większości małolaty jeśli przyrównać to do graczy np. BF1942, DC czy Vietnama. BF2 stał się tak komercyjny i znany że można by ludzi w niego grających (według mnie) wrzucić do jednego worka z tymi co grają w CS. Dużo młodzików, laików, chamów itp. a takich widać najwyraźniej nawet jeśli większość na serwerze to ludzie myślący.
[08] 55_Maciek
12:01 20-05-2006
0
"Inżynier dostał C4 o normalnej(znanej z Vanilli) sile oraz... cleymora, o ile snajperowi cleymor przydaje się o tyle w klasie inżyniera jest on moim zdaniem zupełnie nie przydatny."

Jasne
[09] matek12
22:38 20-05-2006
0
Dzisiaj po raz pierwszy widzialem bardzo ladna kolumne w trybie exraction, 2 wozy z przodu, chevrolet za nimi i jeden z tylu, a nad kolumna wyladowany helikopter. Mimo tego rozwalili wszystko eryxami...
[10] ETCS Uncle Blues
15:57 21-05-2006
0
http://www.totalbf2.com/page.php?do=prmmreview

Total BF2 dalo dzis swoja recenzje, ocene najnowszej wersji PRMM.

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!