Aktualności

General Battlefield: 2142
21:33 30-10-2006
General Battlefield: 2142


Jeżeli wciąż zastanawiacie się nad kupnem Battlefielda 2142 zapraszam do przeczytania mini recenzji / opisu na jego temat.




Battlefield 2142 to kolejna część serii, która podbiła serca graczy. Teraz przedstawia ona konflikt toczący się 200 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry.

Jest rok 2142. Globalne zlodowacenie Ziemii sprawiło, że wyłoniły się dwa wielkie obozy walczące o pozostałą przestrzeń do życia. Są nimi Unia Europejska (UE) i Koalicja Pan-Azjatycka (PAC).

Walki toczą się w Europie oraz Afryce na 10-ciu starannie przygotowanych mapach. Zostały one podzielone na te typowo infantry oraz terenowe, gdzie znajdziemy większą ilość pojazdów. Każda z map występuje w kilku wersjach – 16, 32, 48 i 64 osobowej. Różnią się one wielkością, ustawieniem flag oraz liczbą dostępnego sprzętu zmechanizowanego. Mapy w porównaniu do Battlefielda 2 zostały pomniejszone ze względu na wyeliminowanie samolotów z rozgrywki. Teraz jest ona jeszcze bardziej dynamiczna a przeciwnika można spotkać wszędzie.



Jak w poprzednich częściach gry możemy zagrać z botami w trybie Singleplayer, który na dłuższą metę sprowadza się tylko do poznawania map miejskich ( w liczbie pięciu ).
Multiplayer w Battlefieldzie 2142 zawiera tryb Conquist, w którym wygrywa ta drużyna, która zabierze punkty przeciwnikowi poprzez posiadanie większej liczby flag.
Absolutnym novum jest wprowadzenie trybu Titan do gry. Titan to nazwa statku-matki, kierowanym przez Commandera, który unosi się nad polem walki jako centrum dowodzenia. Na jego pokładzie znajdują się działka przeciwlotnicze, działa plazmowe stanowiące wsparcie dla jednostek naziemnych, hangar z którego startuje lotnictwo oraz sieć korytarzy. Celem tego trybu jest właśnie zniszczenie wrogiego Tytana. Aby tego dokonać należy wpierw pozajmować silosy z rakietami, które zniszczą osłonę statku a następnie dostać się na jego pokład. Można użyć do tego helikoptera transportowego lub APC, która posiada wyrzutnię kapsuł. Gdy już znajdziemy się w środku, należy zniszczyć 4 konsole blokujące dostęp do reaktora a następnie sam reaktor. W teorii banał a w praktyce krew, pot i łzy, ponieważ wszystkie te elementy są bardzo dobrze bronione przez przeciwnika. Ale dla chcącego nic trudnego, tym bardziej że nagrodą za to są dodatkowe punkty oraz możliwość oglądania ładnych fajerwerków ;p



A czym możemy przekonać przeciwnika aby po respawnie nie wchodził nam w drogę? Możemy użyć do tego arsenału ok. 40 broni oraz masie sprzętu, który można odblokować za punkty. Jak zwykle pomocne będą pojazdy, które niebotycznie zwiększą naszą szansę na przetrwanie na polu walki. Należą do nich jeepy, czołgi ( te konwencjonalne oraz „lewitujące” ), transportery opancerzone, mechy oraz dwa typy pojazdów latających. Zrezygnowano z samolotów a poddano tubingowi helikoptery, które uzyskują teraz zawrotne prędkości. Nowością są tutaj mechy – maszyny kroczące o bardzo dużej sile ognia. Obrotowe działka, wyrzutnie rakiet, obrona przeciwlotnicza oraz pole siłowe ( z którego mogą skorzystać wszystkie pojazdy oprócz jeepów ) i czujemy się bezpieczni.



Z „wspaniałej siódemki” klas ostały się tylko cztery, które możemy jednak modyfikować. Snajper, Szturmowiec, Inżynier i Żołnierz Wsparcia, bo o nich właśnie mowa, mogą teraz skorzystać z ok.40 odblokowywanych unlocków. Część z nich to broń a część to różnorakie gadżety przydatne w walce. Snajper stał się teraz typowym zwiadowcą, który potrafi walczyć na bliskie oraz dalekie odległości a także przenikać na tyły i urządzać fajerwerki w bazie wroga. Szturmowiec jest połączeniem Assulta i Medyka z poprzedniej części, co czyni go najbardziej ofensywną klasą, która posiada dużą siłę oraz potrafi leczyć siebie i towarzyszy. Inżynier oprócz reperowania sprzętu może zapolować na pojazdy przeciwnika z przenośną wyrzutnią rakiet. Z kolei Żołnierz Wsparcia oprócz tego, że dalej podładowuje stan amunicji, świetnie nadaje się do obrony flag i Tytana. W czasie rozgrywki decydujemy z czego chcemy strzelać daną klasą i jakie gadżety zabierzemy ze sobą na pole walki. Możliwości jest dużo i każdy znajdzie coś dla siebie.



Tak jak w Battlefieldzie 2 występują tutaj funkcje Squad Leadera oraz Commandera. Dowódca drużyny może wydawać rozkazy oraz jest ruchomym spawn-pointem, na którym można się odrodzić. Dostał on do dyspozycji zupełnie nowe zabawki. Najważniejszą z nich jest punkt zrzutu, który po rozłożeniu na ziemi jest nowym spawnem dla squadu. Ludzie odradzający się na nim są zrzucani z powietrza w tych samych kapsułach, które są używane do ataku na Tytana. Taki punk jest dostępny niezależnie od tego czy dowódca drużyny żyje, czy też nie. Może być on jednak z łatwością zniszczony lub obstawiony przez przeciwnika. Squad Leader ma także możliwość do skorzystania z dron zwiadowczych lub bojowych, które podążają tuż za nim. Pierwsza z nich „zaznacza” przeciwnika, dzięki czemu staje się on widoczny na HUD-zie a druga otwiera do niego ogień. Wszystkie te rzeczy są unlockami i SL może używać tylko jednej z nich po wcześniejszym dodaniu do ekwipunku.
Commander zbytnio się nie zmienił od czasu BF2. Dalej może zrzucać zaopatrzenie, skanować mapę, wysyłać UAV na dany teren oraz wysyłać artylerię. Jego nową możliwością jest wystrzelenie pocisku EMP, który unieruchamia pojazdy czyniąc je łatwym celem. W trybie Titan Commander może także przemieszczać statek-matkę po mapie.
Całość jest okraszona systemem VOIP, dzięki któremu możemy się porozumiewać z innymi graczami przy użyciu mikrofonu.

System rankingów oraz unlocków stał się teraz głównym motorem napędowym gry. Grając na specjalnych, rankingowych serwerach zdobywany punkty, dzięki którym awansujemy na kolejne stopnie wojskowe oraz wybieramy nowy sprzęt. Oprócz wspomnianych wcześniej rzeczy możemy także odblokować dłuższy bieg, szybsze odnawianie się staminy, dodatkowe magazynki, granaty oraz specjalne hełmy z technologią NetBat, dzięki którym informacje o położeniu wroga są przekazywane między członkami składu.
Jednak to nie wszystko. Wprowadzono nowe medale, baretki, badge oraz specjalne piny możliwe do zdobycia w każdej rundzie, pomagające w szybszych awansach. Dostajemy je za np. 5 i 10 zabitych przeciwników bez własnej śmierci, obronę Tytana, 10 killi z shotguna w rundzie i wiele innych.
Kolejnym elementem uprzyjemniającym grę jest wprowadzenie dog-tagów, które dostajemy za każdego fraga z użyciem noża. Potem przeglądając tabelę graczy widzimy, których mamy w kolekcji. Złap ich wszystkich :] Im więcej dog-tagów w rundzie, tym więcej punktów dostajemy. A to wszystko procentuje...



Jedyne, co może nie przypaść do gustu w tej grze to jej futurystyczny klimat, który nie każdy może polubić. Ale to zależy już od indywidualnych preferencji graczy.

Część ludzi uważa, że nowy Battlefield to „płatny mod” i gra nie warta uwagi. Jednak rzeczywistość jest inna. Jest to teraz najbardziej znaczący sieciowy FPS bijący na głowę przeciwnika dynamiką oraz możliwościami. Gdybym miał wystawić temu produktowi ocenę, śmiało dałbym 9/10 punktów. Jeżeli lubisz takie klimaty albo podobała ci się poprzednia część gry to jest to dla Ciebie pozycja obowiązkowa!

Komentarze

[01] Uapa
22:05 30-10-2006
0
Bardzo przyjemnie się czyta, gj!
[02] Tom@s
22:23 30-10-2006
0
GJ! recenzja Meewosha powędrowała do działu Opis Battlefield 2142. Zresztą zapraszam do przejrzenia całego działu obok... no może z wyjątkiem plików i serwerów, bo jeszcze je robię
[03] MaZZeo
22:36 30-10-2006
0
GJ, ale mam wrażenie suchości... i jakbym czytał po prostu informacje o grze, a nie to co jest dobre, co złe.

Ale tak czy siak dobra robota.
[04] Lailonn
22:38 30-10-2006
0
Troche zbyt optymistyczne i momentami nad wyrost :p

"Jest to teraz najbardziej znaczący sieciowy FPS bijący na głowę przeciwnika dynamiką oraz możliwościami."

Seria BF nigdy nie byla najbardziej znaczacym FPSem. Tym byl, jest i bedzie CS. Kto jest tym przeciwnikiem? Mozliwosci sa jak przy Bf2 i nawet EA uznalo, ze woli jeszcze trzymac Bf2 przy zyciu bo klientow przybywa.

Jednak ogolnie debiut OK :}
[05] Lailonn
22:39 30-10-2006
0
#03 bo to jego debiut a uwierz to nie latwe. Zreszta tekst trafil do dzialu "Opis" a ten musi byc dosc "suchy". Dlatego uznajmy, ze jest OK :}
[06] $towarzysz$
22:54 30-10-2006
0
nice dobrze że nic o "bugach" i o konfliktach z serwerami nie napisałeś Więcej kolesi się na to złapie i EA cię wynagrodzi Tak na marginesie, miło by było mieć twojego dog-taga w kolekcji więc strzeż się ZŁAP JE WSZYSTKIE !!!
[07] Apos
23:07 30-10-2006
0
Bardziej przypomina to ulotkę informacyjną niż recezję gry gdzie wytyka się dobre i złe strony.

Jest to teraz najbardziej znaczący sieciowy FPS bijący na głowę przeciwnika dynamiką oraz możliwościami.

tzw. Bullshit przez duże B ale można przymknąć oko - w swoim własnym światku jest może wyjątkowy :D

Brakuje jeszcze informacji że 2142 na E3 zdobył 3 wyróżnienia - konkurecja przeszło 30 nagród i wyróżnień.
[08] Ubi
00:28 31-10-2006
0
"Jest to teraz najbardziej znaczący sieciowy FPS bijący na głowę przeciwnika dynamiką oraz możliwościami" Zakładając że jest, to i tak tylko na pół roku
[09] Meewosh47
09:11 31-10-2006
0
Apos, ani ty ani ja nie graliśmy jeszcze w QW więc nie wiemy jaki będzie. 2142 porównywałem do starszego brata co zresztą widać w tekście.

Tekst ma charakter opisu bo miał trafić do działu opis :]
[10] mcmt
13:53 31-10-2006
0
"Mapy w porównaniu do Battlefielda 2 zostały pomniejszone ze względu na wyeliminowanie samolotów z rozgrywki. Teraz jest ona jeszcze bardziej dynamiczna a przeciwnika można spotkać wszędzie."
Nie rozumiem zwiazku logiczno-przyczynowo-skutkowego w w/w zdaniu. Czy sugerujesz, ze samoloty powodowaly, ze gra byla mniej dynamiczna?
Bo mi sie wydaje, ze brak samolotow to po prostu pojscie na latwizne. Na fizyce BF2 nie da sie odrzutowcow zrobic dobrze, zatem w BF2142 ich nie ma .
[11] Meewosh47
14:40 31-10-2006
0
Chodziło mi o to że mapy w BF2 były zdecydowanie za duże. A ponieważ w 2142 zrezygnowano z samolotów to i ogromne mapki nie były potrzebne :] Czy to pójście na łatwiznę czy nie - ja jestem zadowolony z tej decyzji.
[12] PhoeniX
11:40 01-11-2006
0
Opisy w superlatywach mają sens... w reklamach. Całość prezentuje się jak ulotka reklamowa a nie recenzja bo co to za recenzja która opisuje zalety, zalety i jeszcze raz zalety. Jeśli ktoś jest fanatykiem danej gry to nie powinien pisać recenzji bo nigdy nie będzie ona stronnicza.
[13] Lailonn
12:53 01-11-2006
0
Chyba obiektywna ;] Stronniczosc to wlasnie samo chwalenie lub samo krytykowanie
[14] fth
15:55 01-11-2006
0
Wogóle to źle do tego podszedłeś. Grę powinieneś recenzować / opisywać przed wyjściem jakiego kolwiek patcha. Powinniśmy zobaczyć grę taką jaką przeciętny człowiek zobaczy kupując płytę dvd w sklepie.
W opisie nie wspominasz nic o bugach, błędach, paczach, problemach.

Widać w tekście że jesteś zwolennikiem 2142. Takie podsumowanie "jedyne, co może nie przypaść do gustu w tej grze to jej futurystyczny klimat, który nie każdy może polubić" śmieszy mnie jako ostrego wroga tej durnej gry ( ty tak nie możesz pisać ). W tej grze jest nie wiele żeczy które polubić można...

Odnośnie spraw które są dla mnie mniej znaczące niż zawartość merytoryczna... liczne błędy.
Nie można raz pisać po ang a raz po polsku..

zawiera tryb Conquist
Absolutnym novum
wprowadzenie trybu Titan
wrogiego Tytana
obrony flag i Tytana
Szturmowiec jest połączeniem Assulta i Medyka
Squad Leadera oraz Commandera. Dowódca drużyny
Squad Leader ma
W trybie Titan Commander
obronę Tytana, 10 killi
dog-tagów
[15] [Night]MaX
19:49 01-11-2006
0
fth może zanim zaczniesz komus o błędach pisać zerknij w swój tekst:
"..wyjściem jakiego kolwiek patcha.." "....jest nie wiele żeczy które...."

Po drugie, (sorki Meewosh47 za to co teraz napiszę) Wilda nie może pisać źle o nowym "dziecku" EA nawet jeśli to będzie gniot ... bo ono musi być doskonałe z zasady ... po prostu to kwestia układzików ....
[16] [Night]MaX
19:53 01-11-2006
0
deceniam jednocześnie sam fakt powstania tekstu bo jest napisany dość obszernie i co rzadkość na stronce ładnie uzupełniony screenami.
[17] matek12
20:07 01-11-2006
0
Same zalety, ktos kto przeczytalby ten tekst i mialby pierwszy raz do czynienia z ta gra bylby pewnie zachwycony i pobieglby do sklepu, ale dobrze, ze przynajmniej na forum mozna przeczytac prawde, a nie czerpac wiadomosci z tego typu recenzji zwolennika gry.
[18] fth
21:08 01-11-2006
0
[15] [Night]MaX, nie mam potrzeby zerkac na swoj tekst, bo nie pisze publicznie. Wiem ze wstyd tak pisac, bo kazdy powinien umiec gramtyke. Nie mniej jednak to nie mnie sie tu ocenia a miłosza. Zdawałem sobie sprawe ze pewnie mam kilka bledow w komentarzu, jak rowniez ze ktos mi je wypomni w taki sposob. Mimo wszystko nie chcailo mi sie go nawet do worda wkleić i sprawdzic...

Nie zmienia to faktu ze opis jest zle napisany.
[19] Tom@s
21:45 01-11-2006
0
"Mimo wszystko nie chcailo mi sie go nawet do worda wkleić i sprawdzic..."

Co tylko oznacza brak szacunku do drugiej osoby, bo jeśli nie potrafisz się poprawnie wysłowić, a tym bardziej masz to w d... żeby to przejrzeć przed wysłaniem, to tym bardziej nie widzę w Tobie osoby, której uwagi mogą być pomocne lub chociażby krytyczne
[20] fth
11:24 02-11-2006
0
Tom@s nie unos się tak bo pisze w dobrej sprawie a nie żeby kogos obrażać. Jeśli uważasz że moje uwagi nie sa pomocne, trudno. Ja wiem że są trafne.
Wiadomo dlaczego ta dyskusja sie zaczeła i trwa nadal. Mogłem napisać z błędami że jest super i fajnie, wtedy nikt by nawet nie zwrócił uwagi, tylko przymknął oko, prawda Max ?
Idąc dalej mam zwoje zasady szanowania ludzi. Nie ma z nimi nic wspólnego to czy pisze z błędami. Nie przykładam do tego zbytniej uwagi i nigdy nie bede. Wole napisać szczerze co myśle i zgodnie z prawdą. Kółka wzajemnej adoracji nie są moją specjalizacją. Z mojej strony to chyba tyle. Jeśli ktoś chciał by mi cos jeszcze wypomniec to zapraszam na prv.
[21] [Night]MaX
12:50 02-11-2006
0
fth źle trafiłeś z aluzją - ja po prostu nie lubię jak ktoś zwraca uwagę komuś a robi podobnie i sam opis jest tu sprawą drugoplanową bo ja też się z nim też nie zgadzam.
[22] Tom@s
13:12 02-11-2006
0
Tak więc zakończmy tą bezcelową dysksuję, bo nie ma to większego sensu
[23] PhoeniX
00:34 03-11-2006
0
[13] Lailonn: LOL Jak zamotany Kaziu co innego myślałem a co innego napisałem Oczywiście chodziło o "obiektywna".

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!