Aktualności

Artykuły
09:30 09-09-2009
Artykuły

Tom@s: Kim jesteś i czym zajmujesz się w klanie?

Kaspar: Hey, mam na imię Michał, a większość ludzi zna mnie pod nick'iem Kaspar. Na co dzień studiuję na wydziale Mechatroniki na Politechnice Warszawskiej oraz zajmuje się organizacją event'ów związanych z branżą elektroniczną. Natomiast wieczorami jestem jednym z liderów w organizacji Fear Factory X-Fi. Do moich zadań należy zarządzanie dywizją grającą w serię gier Battlefield.


Tom@s: Od jak dawna gracie w Battlefielda? Jakie macie sukcesy na tym polu?

Kaspar: Można by powiedzieć że od zawsze ;) Tacy gracze jak ja czy Maniek A. gramy w serię Battlefield od jej samego początku w 2002 roku. Inni również niewiele krócej, chociaż jest z nami kilka osób mających styczność z grą zaledwie kilka miesięcy. Sukcesów na pewno było dużo, na każdym lanie w Polsce ktoś z naszego składu zawsze zajmował czołowe miejsca, chodź zwykle reprezentując inne klany.


Tom@s: Jak wygląda skład waszego klanu w BF2142?

Kaspar: Obecny skład jest dosyć szeroki. Po doświadczeniach z ostatniego roku zmieniliśmy trochę system i odchodzimy od grania jedną stałą ósemką. Pełen line-up możecie zobaczyć poniżej. Jednak w rzeczywistości część graczy jest czasowo nieaktywna z powodu problemów z komputerem, pingów i kilku innych przyczyn... Oczywiście mamy nadzieje że kiedyś do nas wrócą.

- Benek
- duk3
- Fi5KuS
- HENIEK
- Kaspar
- Kayohiv
- kmx
- MacieX
- Maniek A.
- NaVy
- oleum
- Pepelu
- Rafi
- Saka
- Sergyey
- Splinter
- sawik


Tom@s: Wielu z waszych graczy można było spotkać wcześniej w takich drużynach jak UKF czy EJW. Jakie były powody przejścia do Fear Factory?

Kaspar: EJW (Everybody Johnnie Walker) to stare dobre czasy, o których myślę że 80% sceny nawet nie słyszało. Zawsze miło wspomina się starych dobrych kolegów tzw. oldschool ;) który potrafił dominować lany na różne sposoby. Jednak UKF (UnKnown Fighters) to już zupełnie inna historia, trafiłem tam po przejściu w nieaktywność całego EJW. Wtedy, wraz z nadejściem BF2, zaczęło się dopiero "prawdziwe" granie. Masa treningów, sparingów, zupełnie inne podejście do gry. Czemu przeszliśmy do Fear Factory X-Fi? Myślę, że głównie dlatego gdyż wydawało się nam, że dzięki temu będziemy mieli lepsze perspektywy rozwoju. Potwierdzeniem tego może być pozyskanie na początku jesieni sponsora jakim jest firma Creative. Niech jednak nikt nie myśli, że było to dla nas takie proste. Każda decyzja ma swoje konsekwencje, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Pomijając kwestie czysto osobiste sprowadziło to na nas presję wyników, z którą nie potrafiliśmy sobie poradzić.


Tom@s: Jak powstał wasz aktualny zespół? od czego wzięła się nazwa teamu? jaka jest jego historia?

Kaspar: Fear Factory X-Fi jest jednym z najstarszych polskich multiklanów. Jego założycielem jest znany na scenie e-gaming'owej, jeden z organizatorów PGA, Mitos. Team powstał w 1997 roku i od tamtego czasu związanych z nim było wielu graczy polskiej czołówki. Praktycznie każda licząca się gra była z powodzeniem reprezentowana przez nasz zespół, łącznie z grą w finałach WCG i ESWC. Dzisiejsze Fear Factory X-Fi to jednak nowy rozdział. Staramy się kłaść duży nacisk na współpracę z naszymi partnerami takimi jak Creative, ATI, GamesNET. W związku z tym większość dywizji musiała przejść reorganizację, aby móc sprostać nowej sytuacji.


Tom@s: Czy planujecie jakiś nabór do sekcji BF2142? Co jesteście w stanie zaoferować nowym graczom i jakie macie wymagania wobec nich?

Kaspar: Nie rekrutujemy już nowych graczy do sekcji. Oczywiście każdy gracz posiadający odpowiednie wysokie umiejętności i wykazujący zaangażowanie znajdzie u nas miejsce, ale to już nasze zadanie by ich znaleźć. Ja osobiście kładę jeszcze nacisk na cechy charakteru, bezkonfliktowość i opanowanie - są bardzo cenne. Co jesteśmy w stanie zaoferować? To już zależy komu ;) Mam nadzieję, że prędzej czy później ludzie przekonają się, że warto dla nas grać z różnych ciekawych powodów.


Tom@s: Jak wygląda struktura organizacyjna zespołu? Kto jest CLem, WA itp.

Kaspar: Jedynym dobrym ustrojem do prowadzenia zespołu jest dyktatura. Tak więc teoretycznie moje słowo jest najważniejsze. W praktyce kwestiami organizacyjnymi zajmują się oleum i NaVy, natomiast prowadzeniem zespołu sawik i Maniek A.


Tom@s: Jakie macie sekcje w klanie poza Battlefieldem i jakie są ich największe osiągnięcia?

Kaspar: Na dzień dzisiejszy oprócz Battlefielda posiadamy sekcje Enemy Territory, Quake, CounterStrike Female oraz Call of Duty 2. Fear Factory X-Fi, w swojej nowej odsłonie, tak naprawdę dopiero się rozwija i myślę, że pokaże na co nas stać już w najbliższym czasie. Co do sukcesów to przez kilka lat uzbierała się ich dość pokaźna lista. Zainteresowanym polecam przejrzenie odpowiedniego działu na naszej stronie domowej.


Tom@s: Czy w zespole będzie tylko sekcja Battlefield 2142 czy planujecie także dywizje w inne części BFa?

Kaspar: Myślę, że nie będziemy już wracać do poprzednich wersji Battlefielda, chyba że nagle okaże się, że z jakiegoś powodu ich popularność zacznie wzrastać. Na pożegnanie z BF2 nasi reprezentanci będą uczestniczyć w rozgrywkach BF2 w trybie Conquest oraz Infantry.


Tom@s: Czy myślisz, że wasz klan jest dobrze rozpoznawalny na polskiej oraz europejskiej scenie e-sportowej?

Kaspar: Jeśli chodzi o polską scenę to jak najbardziej, nie ma chyba gracza który by o nas chociaż nie słyszał. Natomiast jeśli chodzi o Europę to tak, jesteśmy rozpoznawani, aczkolwiek wszystko zależy już od konkretnej sceny, na jednych jesteśmy cenieni bardziej na drugich mniej. Tutaj jednak nie najważniejsze są wyniki, a marka która reprezentujemy.


Tom@s: Jaka jest wg was recepta na sukces w grze Battlefield? Ciężkie treningi czy talent?

Kaspar: Najlepsi gracze zawsze poświęcają dużo czasu na treningi doskonaląc swoje umiejętności. Talent natomiast daje bardzo dobrym graczom ten ledwo uchwytny błysk pozwalający stać się im wybitnymi. Tutaj warto zauważyć, że pewne przystosowanie do grania ujawnia się najczęściej w każdej grze, z która ta osoba ma styczność. Używając określenia z piłki nożnej możemy mówić o graczu kompletnym, który czuje się idealnie w każdej roli jaką mu powierzymy. Pamiętajmy jednak o tym, że Battlefield jest grą zespołową i nawet najlepsi gracze muszą w pewien sposób do siebie pasować, inaczej nigdy nie stworzą dobrego zespołu.


Tom@s: Jak Wam się podoba najnowsza część EA?

Kaspar: Na pewno jest inna niż jej poprzedniczki. O samym gameplay'u ciężko mówić po trzech tygodniach, gdy nie zna się jeszcze wystarczająco gry. Co ważniejsze, dla mnie posiada ona swój specyficzny klimat, który pozwala po prostu czerpać radość z grania.


Tom@s: Czy podoba wam się wizja grania klanówek w trybie Tytan? a może z unlockami?

Kaspar: Tryb Tytan traktuję jako ciekawostkę, dodatek do rozgrywek FFA. Natomiast jeśli chodzi o unlock'i to jest to duży problem. Aby w pełni wykorzystać potencjał gry jako platformy turniejowej, a jednocześnie nie przesycić jej treścią, potrzebny jest mod umożliwiający odblokowanie na serwerze tylko podstawowych unlock'ów takich jak np. granaty.


Tom@s: Zapisaliście się już do Clanbase BF2142 Conquest Ladder. Kiedy planujecie pierwsze spotkanie w tych rozgrywkach?

Kaspar: Jak tylko któryś przeciwnik przyjmie wyzwanie :)


Tom@s: W jakich (innych niż CB) rozgrywkach planujecie zagrać i jakie stawiacie sobie cele w BF2142?

Kaspar: Wystartujemy wszędzie tam gdzie będzie z kim i o co rywalizować. Nie zakładamy żadnych konkretnych celów, chcemy grać na tyle skutecznie, aby dobrze reprezentować Fear Factory X-Fi w Polsce i za granicą.

Dziękuję za wywiad!

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!