Aktualności

Artykuły
09:31 09-09-2009
Artykuły

Tom@s: Kim jesteś i czym zajmujesz się w klanie?

velvet: Witam, jestem Maciek aka velvet w Team Vendetta pełnie obowiązki osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami oraz sponsorami. Na co dzień żyję, mieszkam i pracuję w pięknym mieście "Lądek Zdrój", gdzie zajmuję się tzw. zbieraniem doświadczenia życiowego.


Tom@s: Jak powstał zespół Team Vendetta? Od czego wzięła się nazwa i co oznacza ?

velvet: Team Vendetta powstał w wyniku rozczarowania, jakie spotkało nas w trakcie wędrówki po Polskiej scenie e-gamingowej. Tak naprawdę żaden zespół multigamingowy nie był w stanie zaopatrzyć nas w podstawowe potrzeby. Doszliśmy wszyscy wspólnie do momentu, kiedy każdy z nas chciał mieć coś swojego o co będzie dbał, pielęgnował, podejmował decyzje "(...)...to co osiągnie się samemu, ceni się bardziej niż to co dostaje się od innych. Budujemy zespół, który będzie opierał się na wkładzie każdego jego członka w ten sposób, aby każdy stał się częścią czegoś większego lub mniejszego sukcesu, porażki. Miał z tego satysfakcję i był współodpowiedzialny... (...)". Nazwa Team Vendetta powstała w wyniku licznych głosowań, propozycji, modernizacji. Natomiast vendetta w wolnym tłumaczeniu oznacza "wróżba, krwawa zemsta rodowa, odwet rodu za krzywdę wyrządzoną jednemu z jego członków (na Korsyce i Sycylii do pocz. XX w.). Etym. - wł. 'zemsta, odwet' z łac. vindicta 'ratunek; zemsta; kara' od vindicare".


Tom@s: Wcześniej graliście w barwach zespołów Team NearGames oraz Bez Strachu. Co spowodowało, że odeszliście i gracie jako Team Vendetta?

velvet: Tak naprawdę to przygodę z serią Battlefield część z nas zaczęła już wraz z BF1942, graliśmy wtedy czysto 4Fun, razem z dz1q'em, flex'em, Twinn'em i pulp'em tworzyliśmy zespół tHcSq niby 4fun, ale dwóch ostatnich znalazło się w późniejszym okresie w drużynie Team Enclave. Wraz z nadejściem Battlefield 2 nadeszły czasy na Close Quarter Fighters, gdzie spędziliśmy ponad 9 miesięcy, jednak część z nas chciała spróbować czegoś innego. Myślę, że poszukiwaliśmy dodatkowych wyzwań i zdecydowaliśmy się na odejście z CQF. Nie była to dla nas łatwa decyzja, zostawiliśmy kilku dobrych przyjaciół. Ale życie nie wybiera, nie zatrzymuje się w miejscu, tylko ciągle mknie do przodu, nie można cofnąć podjętych decyzji, trzeba podążać za obranymi celami. I tak naprawdę nadeszły czasy rozczarowań, na horyzoncie ukazał się Team NearGames, po trzech miesiącach naszej współpracy zarząd nGames podjął decyzję o połączeniu się z Bez Strachu. Myślę, że tak szybkie rotacje wpłynęły na nas tylko pozytywnie, uświadomiły nas tylko w przekonaniu, że posiadanie czegoś własnego ma największy sens w życiu i myślę, że właśnie w tym momencie pojawił się projekt Team Vendetta, który bez pomocy ac1dBuRn'a nigdy nie ujrzałby światła dziennego.


Tom@s: Od jak dawna wasz zespół gra w Battlefielda? Jakie macie sukcesy na tym polu?

velvet: Jako drużyna gramy razem od wydania Battlefield 2, czyli mniej więcej od maja 2005. Jak każdy młody zespół początki mieliśmy bardzo trudne, przede wszystkim brakowało nam zgrania i doświadczenia, ucząc się grać poznawaliśmy samych siebie. Grając jeszcze w Close Quarter Fighters naszym największym sukcesem było dotarcie do 3 fazy play-off Battlefield World Tournament, gdzie po bratobójczej walce musieliśmy ulec ówczesnemu teamowi UnKnown Fighters, drugim naszym znaczącym sukcesem, ale już pod tagiem [BSTR] było dotarcie na 3 pozycję w ClanBase Battlefield 2 Chopper 2v2, w którym duet flex - korzen nie miał sobie równych.


Tom@s: Czy posiadacie w swoich szeregach inne dywizje BFa?

velvet: W Team Vendetta pozostała grupa osób, której nowa odsłona Battlefield'a w zupełności nie przypadła do gustu dzięki nim w swoich szeregach posiadamy jeszcze dywizję BF2 Infantry, którą reprezentują następujący gracze:

- tHcSq.dz1q
- velvet
- fth
- TOOMAS
- gepson


Tom@s: Jak wygląda struktura organizacyjna zespołu? Kto jest CLem, WA itp.

velvet: Jako, że część z nas pełni w klanie również funkcje administracyjne struktura jest dość rozbudowana, ale przejrzysta. Osobą najważniejszą w Team Vendetta jest radz1q, jego głos liczy się podwójnie, jednak wszystkie decyzje staramy się podejmować wspólnie. Jeżeli chodzi o sam zespół BF2142 to korzen jest liderem dywizji, jego godnym zastępcą jest KKubeKK, natomiast pilnowaniem porządku oraz rekrutacją zajmuje się raven.


Tom@s: Jak wygląda skład waszego klanu w BF2142?

velvet: Nasz skład na chwilę obecną przedstawia się następująco:
- korzen - division leader
- KKubeKK - team capitain
- raven - recruitment
- radz1q
- Franek
- BiShopKF
- sparhawk
- Kobolt
- TKK 9000
- Hedzik
- Enzo_0


Tom@s: Czy planujecie jakiś nabór do sekcji BF2142? Co jesteście w stanie zaoferować?

velvet: Teoretycznie jesteśmy w trakcie rekrutacji, a w praktyce zbliżamy się do ostatecznego kształtowania zespołu. Doświadczenie zebrane podczas grania w BF2 stawia nas w lepszej pozycji startowej niż rok temu. Jednak wciąż szukamy talentów. Myślę, że każdy kto jest w stanie wytrzymać z nami około 5 godzin dziennie, jest mile widziany. Pozwolę sobie tutaj zacytować fth: "(...) interesują nas ludzie, którzy zaproponują nie tylko wysoki poziom gry i kultury, ale także będą w stanie zaproponować nam coś nie banalnego, rzucić pomysł, którego jeszcze nie było, brać aktywny udział w życiu całego teamu (...)". Co jesteśmy w stanie zaoferować? na pewno dobrą zabawę, dużą ilość wspólnie spędzonych godzin oraz przekrzykiwanie się na TS, jak i masę treningów, sparów, oficjalnych spotkań.


Tom@s: Jak Wam się podoba najnowsza część Battlefielda?

velvet: Myślę, że dwie dywizje w Team Vendetta dot. serii Battlefield najlepiej odzwierciedlają nasze podejście do Battlefield 2142. Chłopaki spędzają godzinny na przewracaniu Walkerów, na pewno kolejna odsłona Battlefield'a może przynieść wiele radości i straconych kilogramów w trakcie rozgrywanych spotkań. Moim skromnym zdaniem BF2142 jest "ulepszoną" wersją BF2 z nowymi rozwiązaniami taktycznymi i na pewno jest nawiązaniem do BF1942, ale umieszczoną w przyszłości, osobiście czekam na Battlefield 3 jeżeli w ogóle coś takiego kiedykolwiek ujrzy światło dzienne.
[kolejna część to podobno BF 1942 2 - przyp. red.]


Tom@s: W jakich rozgrywkach / turniejach planujecie rozgrywać swoje mecze?

velvet: Myślę, że ClanBase przede wszystkim. Na pewno spróbujemy swoich sił w ESL oraz we wszystkiego rodzaju turniejach oraz cup'ach


Tom@s: Czego spodziewacie się po rozgrywkach BF2142? Kiedy możemy spodziewać się oficjalnego debiutu Team Vendetta na nowej platformie?

velvet: Jak wspominałem wcześniej jesteśmy w momencie ostatecznego kształtowania składu, pierwsze sparingi już za nami, praktycznie kilka dni temu otrzymaliśmy własny serwer, który dzięki EA (wycofanie plików serwerowych pod Linuxa) dostaliśmy z opóźnieniem. Myślę, że pierwszego oficjalnego starcia Team Vendetta możemy spodziewać się niebawem.


Tom@s: Jak myślisz, czy wasz klan jest dobrze rozpoznawalny na polskiej oraz europejskiej scenie e-sportowej?

velvet: Myślę, że nie. Jako Team Vendetta istniejemy od bardzo krótkiego czasu i jeszcze bardzo dużo czasu upłynie zanim będziemy kojarzeni z silną marką. Jednak nie zapominajmy, że posiadamy w swoich zasobach dywizje niezwiązane z serią Battlefield i są to zespoły, które zajmują czołowe miejsca w swoich drabinkach. Wydaje mi się, że czas na chwałę i fanfary nadejdzie w odpowiednim momencie, do tego czasu należy nisko schylić głowę i przeć do przodu nie oglądając się na innych.


Tom@s: Jaka jest wg was recepta na sukces w grze Battlefield? Ciężkie treningi czy talent?

velvet: Zarówno ciężki trening jak i talent muszą współgrać ze sobą, jednak brak treningu może stłumić talent w zarodku i może nigdy nie zostać odkryty. Osobiście jestem zwolennikiem ciężkiego treningu, dzięki któremu za każdym razem podnosimy swojego skill'a i co najważniejsze uczymy się pracy w zespole, co jest kluczem do zwycięstwa.


Tom@s: Czy podoba wam się wizja grania, klanówek w trybie Tytan? A może z unlockami?

velvet: Myślę, że tryb Tytan jest ciekawym rozwiązaniem, ale wymaga jeszcze wielu poprawek, przede wszystkim EA musi uporać się z podskokami FPS w trakcie atakowania Tytana. Jeżeli chodzi o unlocki, z jednej strony może przynieść to masę rozwiązań taktycznych z drugiej zaś strony może zapanować chaos, jednak dopóki EA nie wypuści oficjalnego ClanMod'a nie ma co liczyć na przychylną dłoń ze stron adminów zarządzających ligami. Thx za wywiad :)

Tom@s: Dziękuję za wywiad!

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!