Aktualności

Premiera gry Battlefield Hardline już za ponad miesiąc. Obecnie trwają drugie beta testy trybu wieloosobowego, ponadto producenci postanowili już nieco wcześniej podzielić się najważniejszymi informacjami na temat swojej gry. Zapraszam do dalszej części newsa gdzie poznacie listę map i trybów gry, wrażenia z testów wersji Beta a także opis trybu singleplayer.

 


 

INFORMACJE PODSTAWOWE:

Producent: Visceral Games we współpracy z DICE

Platformy docelowe: PC, PS4, XONE, PS3, X360

Data premiery w Polsce: 19 marca 2015

Wersja językowa: pełna polska wersja (dubbing i napisy)

Wersje gry: Pudełkowa (179 zł*) Zwykła Edycja Cyfrowa (179 zł*), Cyfrowa Edycja Specjalna (219 zł*)

Kupując Zwykłą Edycję dostaniecie pakiet bojowy Wszechstronność (karabin szturmowy, skórka, bonus do PD) i 3 złote pakiety bojowe. Cyfrowa Edycja Specjalna zawiera 10 złotych pakietów bojowych oraz pakiety bojowe: Wszechstronność, Precyzja (karabin automatyczny, skórka, bonus do PD) i Wsparcie (karabin automatyczny, skórka, bonus do PD). Bonusy wersji pudełkowej zależne są od konkretnego sprzedawcy.

* cena detaliczna.

 


 

 

TRYB SINGLEPLAYER

Już teraz można przypuszczać, że kampania dla pojedynczego gracza w Battlefield Hardline będzie najlepszą spośród wszystkich odsłon serii. Twórcy skupili się na fabule nawiązującej do najlepszych seriali kryminalnych oraz na oryginalnej mechanice rozgrywki, która nie polega tylko na strzelaniu w kolejno wyskakujących wrogów.

Wcielamy się w młodego policyjnego detektywa Nicka Mendozę z Miami który wraz ze swoją partnerką zostają wrobieni w przestępstwo narkotykowe. Gra koncentruje się na pościgu za skorumpowanymi kolegami w celu wyjawienia prawdy i oczyszczenia swojego imienia. Dla spotęgowania filmowości gry, w rolę postaci wcielili się prawdziwi aktorzy (m.in. Mark Rolston). Budowa misji ma odbiegać od tego do czego przyzwyczaiły nas strzelanki pierwszoosobowe. Misje mają mieć budowę otwartą i to gracz wybierze jak podejdzie do zadania – po cichu czy wdając się w otwartą walkę. Urozmaiceniem ma być możliwość używania odznaki która służy do zmuszania wrogów do poddania się. Skaner posłuży do oznaczania przeciwników i dowodów, a uwagę wrogów odwrócimy kamieniem. Oczywiście nie może zabraknąć emocjonujących sekwencji pościgowych itp. Otwartość zadań, różnorodne lokacje i fabuła pełna zwrotów akcji niczym w najlepszych serialach – tak według zamysłu twórców ma prezentować się tryb dla pojedynczego gracza.

12 minut z trybu singleplayer

 

 


 

TECHNOLOGIA

Gra napędzana jest tym samym silnikiem co Battlefield 4 – mowa oczywiście o Frostbite 3. Jednak co najważniejsze gra już w otwartej Becie działa znacznie płynniej niż BF4 i nie ma żadnych problemów ze stabilnością – to samo tyczy się kodu sieciowego. Jeśli więc mieliście problemy z płynnością w BF4, to w Hardline będziecie mieli je zdecydowanie mniejsze lub wcale.

 

 


 

 

MULTIPLAYER

Ten na pozór jest bardzo podobny do „klasycznego” Battlefielda ale dzięki nowym trybom rozgrywki pozory te zostają szybko rozwiane. Główna mechanika pozostaje nadal ta sama, jednak już na początku wyróżniają się dwie rzeczy: wolniejsza postać gracza względem „czwórki” i nieco inne strzelanie. Zdaje się, że karabiny mają większy odrzut i rozrzut, za to z karabinów snajperskich strzela się wyśmienicie. Strzelby już uznane zostały za przesadnie mocne – jeden strzał zazwyczaj wystarcza do zabicia z odległości kilku metrów.

Małej przebudowie uległy też klasy postaci. Nie zmienił się praktycznie Specjalista (Zwiadowca), z kolei Operatorowi (medykowi) zabrano granatnik. Od teraz nosi go Mechanik zamiast wyrzutni rakiet. Natomiast Szturmowiec ma na wyposażeniu strzelbę i paczki z amunicją. Klasy nie mają dostępu do wyrzutni rakiet ani do lekkich czy ciężkich karabinów maszynowych. Te można znaleźć na mapie ale nie można uzupełniać do nich amunicji – mają dawać przewagę i świetnie się w tym sprawdzają.

Skoro rakiety to rzadkość to i czołgów nie ma. Najcięższy pojazd kołowy to ciężarówka szturmowa która przypomina raczej opancerzoną furgonetkę z ckmem zamontowanym na górze. Do dyspozycji mamy też samochody osobowe, motocykle, mobilny pojazd dowodzenia (jeżdżący spawn) i dwa rodzaje śmigłowców – transportowy i szturmowy. Oba dają przewagę na polu bitwy ale są bardzo wrażliwe nawet na ataki ze zwykłej broni.

W grze znajdziemy kilka nowych gadżetów a najciekawsze z nich to hak i lina z hakiem. Weterani dodatku Jednostki Specjalne do Battlefield 2 doskonale znają się na tym sprzęcie. Mapy dostępne w Becie są tak zbudowane, że nie brakuje okazji do używania tych dwóch zabawek.

Hardline ma też swoją wersję Komendanta/Dowódcy – jest nim Haker. Niestety granie nim to straszna nuda, bo nie ma on żadnych ciekawych zabawek. Wyrzucono jakąkolwiek możliwość ataku z powietrza a także zrzut zaopatrzenia i pojazdów. Dodano możliwość hakowania kamer (automatycznie zaznaczają wrogów?), skrzynek elektrycznych (efekt oślepienia dla pobliskich wrogów) oraz wypuszczanie gazu. Poza tym mamy skan całej mapy oraz umiejętności o połowę mniejszym zasięgu działania niż w BF4: skan miejsca oraz zakłócenie wrogich radarów.

Nim przejdziemy do map i trybów, napomnę o Battlelogu i systemie unlocków. Na platformie Battlelog oraz w samej grze mamy do wykorzystania po 5 wariantów postaci dla każdej z klas dla każdej ze stron. Oznacza to łącznie 10 wariantów ekwipunku dla klasy jakie możemy ustawić. Na początku posiadamy po 1 slocie dla każdej ze stron ale kolejne można odblokować przez postęp w grze oraz znaleźć w Pakietach Bojowych. Dzięki temu rozwiązaniu można łatwo i szybko zmieniać ekwipunek tak by dopasować go do mapy czy trybu rozgrywki.

Nowy ekwipunek kupujemy za pieniądze a te to nic innego jak punkty zdobywane w rozgrywkach sieciowych. To świetne rozwiązanie, tym bardziej, że niektóre rzeczy są naprawdę drogie. To oczywiście daje dodatkową motywację do gry. Za pieniądze (te wirtualne oczywiście) możemy też kupować Pakiety Bojowe w których darmowe są jedynie „skórki” na broń. Elementy broni są ogólne (nie przypisane do konkretnego modelu) i służą za voucher który pozwala nam je natychmiast odblokować i kupić. Jeśli chcielibyśmy zdobyć element normalną drogą, musielibyśmy pierw zdobyć odpowiednią bronią trochę doświadczenia.

 

 


 

 

TRYBY GRY

Podbój – klasyka Battlefielda dla 64 graczy. Zachowało się tutaj wszystko co znamy, czyli nadal chodzi o przejmowanie flag z pomocą pojazdów. Kto ma mniej flag tego punkty spadają a to równa się porażce.

Zespołowy DM – tryb tylko dla piechoty w który zadanie jest proste – zabić przeciwnika. Wygrywa drużyna która jako pierwsza osiągnie wymagany próg zabić. Obok braku pojazdów cechą charakterystyczną dla tego trybu są mniejsze mapy lub ich wycinki po których możemy się poruszać.

Napad – jeden z trybów dostępnych w Becie. Zadaniem przestępców jest włamanie się konkretnego miejsca i wyniesienie dwóch toreb z łupem do dwóch losowych, osobnych miejsc. Brzmi łatwo ale dostanie się do kasy zajmuje trochę czasu a pozycja łupu jest cały czas zaznaczona – nawet gdy ma ją jeden z graczy. Gdy torba zostanie upuszczona policjanci muszą ją zabezpieczyć, czyli przebywać w jej okolicy przez określony czas. Gdy to się uda, łup wraca do skarbca. Przestepcy przegrają jeśli ich punkty spadną do zera, a te spadają za każdy zgon. Policjanci mają nieograniczoną liczbę „żyć”. WIDEO

Krwawa Forsa – tryb dostępny w poprzedniej Becie. Przestępcy chcą uciec z pieniędzmi do swojego skarbca. Policja chce zabezpieczyć pieniądze i w tym celu również musi je dostarczyć do swojego skarbca. Pieniądze można brać z „głównej puli” na środku mapy albo kraść z wrogiego skarbca. Wygrywa drużyna która pierwsza zbierze wymaganą liczbę pieniędzy. WIDEO

Fucha – największe zaskoczenie i mój największy faworyt. Fucha to nic innego jak Podbój w którym rolę flag odgrywają cywilne pojazdy. Aby zdobyć „flagę” wystarczy wsiąść do pojazdu i rozpędzić się, ale nie zwalniać! Punkty są przyznawane tylko za szybką jazdę. Drużyna która kontroluje mniej pojazdów traci punkty. Dla utrudnienia w tym trybie nie uświadczymy cięższych pojazdów opancerzonych. Tryb ten daje niesamowitą frajdę i czuć tutaj największy klimat zabawy w policjantów i złodziei. Z samochodów można się wychylać i prowadzić ostrzał, w dodatku znajduje się w nich radio ze świetnymi kawałkami! Jakby tego było mało dźwięk muzyki z aut rozchodzi się bardzo realistycznie po otoczeniu. Czterech uzbrojonych po zęby policjantów ściga w radiowozie na sygnale przestępców którzy świetnie się bawią przy gangsterskiej muzyce. Takie akcje są świetne a dodam, że oprócz osobówek w grze znajdziemy nawet cysternę! Jakby tego było mało do „frakcyjnego” auta możemy zakupić ulepszenie w postaci LKM, RPG albo wyrzutni plot – zakupiony sprzęt znajdziemy w bagażniku. Zamiast ścigać więc wroga, możemy przygotować blokadę na drodze i w powolnym tempie wyjąć RPGa z bagażnika by się pozbyć się rywali. Jako, że model jazdy jest całkiem przyjemny a z pewnością zręcznościowy, to drift na zakręcie i zniszczenie paru śmietników jest jak najbardziej na miejscu. WIDEO

Na ratunek – tryb polegający na odbiciu dwóch zakładników z rąk bandytów. Zakładnicy znajdują się w osobnych miejscach a policjancji mają tylko 3 minuty na wykonanie zadania. Gdy zakładnicy zostaną uratowani (wyniesieni do bezpiecznej strefy) lub gdy zginą wszyscy bandyci – policja wygrywa. Gdy zginą wszyscy policjanci lub upłynie czas, wygrywają przestępcy. Charakterystyczny dla tego trybu jest brak pojazdów oraz brak możliwości odradzania się – każdy ma tylko jedno życie*. WIDEO

Na celowniku – zasady bardzo podobne do trybu wyżej: 3 minuty, brak odrodzeń* i brak pojazdów. Starcie 5 vs 5 gdzie zadaniem policji jest eskortowanie VIPa (świadka koronnego kontrolowanego przez gracza) do jednego z dwóch punktów. VIP wyposażony jest w bardzo mocny pistolet ale zna też położenie składu z ciężką bronią co może dać przewagę jego drużynie. Policjanci wygrywają eskortując VIPa lub zabijając wszystkich przestępców. Przestępcy wygrywają dzięki eliminacji VIPa.

* defibrylator jest dozwolony.

 

 


 

 

MAPY

Poniżej znajdziecie pełną listę map i pewnych trybów gry (w nawiasie). Producenci wspominali, że niektóre mapy powstały tylko dla konkretnych trybów gry, stąd nie wiadomo czy na każdej mapie znajdziemy wszystkie tryby gry. Dla przykładu o ile na mapie Napad na bank można by dać na siłę Podbój, tak tryb Fucha nie ma tutaj szans - za mało miejsca na samochody.


Śródmieście (Krwawa Forsa, Fucha, Napad)

Średniej wielkości mapa zurbanizowana. Możemy wejść do wielu budynków, natomiast ulice są szerokie i tworzą niebezpieczne miejsce dla piechoty. Snajperzy z pewnością polubią szczyty wieżowców. Na mapie znajdziemy funkcję Levolution – zawalić można ogromny dźwig na sam środek mapy. Utrudnia to ruch pojazdów i tworzy nowe ścieżki dla piechoty. Mapa dostępna w Becie. WIDEO

 

Napad na bank (Napad)

Mała mapa której większą część zajmuje duży budynek banku otoczony ulicami. W Becie są trzy możliwości dostania się do skarbca (dwa wymagają ładunków wybuchowych a jedno wiertła) – to sprawia, że nie mamy tutaj powtórki z Metra. Mapa w centralnej części posiada też kilka interaktywnych włączników które sterują drzwiami – dodaje to nieco „taktyczności” gdyż w ten sposób możemy zabarykadować się przed wrogiem ale i tak zawsze istnieje jakaś inna droga. Co ciekawe mimo iż w banku dominują raczej klasy blisko dystansowe, tak dotarcie do punktu ewakuacji wymaga przejścia przez długą i szeroką ulicę co otwiera możliwości dla snajperów, tym bardziej, że na dach banku można wejść. WIDEO

 

Dzielnica (Podbój)

Mała i liniowa miejska mapa pełna domków parterowych i ciasnych uliczek. WIDEO

 

Pustynia (Podbój, Fucha)

Duża mapa z wieloma ulicami i domami. W środkowej części znajduje się duży motel z parkingiem tworzącym otwartą przestrzeń. Na południu znajduje się bardziej odosobniony punkt nie posiadający w swojej okolicy budynków. Mapa dobra dla każdego stylu gry. Ciekawostką jest tutaj występowanie burzy piaskowej (tylko Podbój) która drastycznie pogarsza widoczność i wyraźność tego co widzimy (przy okazji nieźle spada płynność). Mapa dostępna w Becie. WIDEO

 

Wzgórza Hollywood (Krwawa Forsa, Podbój)

Wielopoziomowa rezydencja w stylu map z dodatku Walka w zwarciu do Battlefield 3. Typowa mapa do walki w zwarciu z możliwością niszczenia cieńszych ścian. WIDEO

 

Plantacja Konopi (Na ratunek)

Mała mapa koncentrująca się na walkach w hangarze. WIDEO

 

Wykolejeni (Krwawa Forsa)

Duża mapa w przemysłowej części Los Angeles. Most kolejowy znajdujący się na środku mapy można zawalić. Gruz spadnie do kanału deszczowego blokując przejazd graczom, natomiast pociąg zostanie wykolejony. WIDEO

 

Odpływ (Na ratunek, Napad, Na celowniku)

Mapa skupia się wokół luksusowych domków na archipelagu Florida Keys. Niewielkie wysepki połączone są ze sobą mostami i drogami wodnymi. Funkcją Levolution jest tuta sztorm.

 

Everglades (Fucha)

Duża mapa która ma miejsce w parku Everglades. Znajdziemy tutaj szybkie drogi a także bagna poprzecinane zielonymi terenami. Występują tu aligatory które zaatakują gracza jeśli ten ich nie zauważy. Będą natomiast uciekać jeśli gracz będzie zmierzał w ich stronę. WIDEO

 


 

 

Nadal można z Origina pobrać darmową Betę gry. Nie ma w niej żadnych limitów odnośnie poziomu czy ekwipunku, ale postęp i tak nie zostanie przeniesiony do pełnej wersji. Beta została przedłużona i potrwa do poniedziałku do godz. 9:00.

Warto wspomnieć o przyszłości gry – w plikach już odkryto ślady usługi Premium (EA nie byłoby sobą gdyby tego nie wykorzystali). Można więc spodziewać się ujawnienia tej usługi w najbliższym czasie. Tym bardziej, że twórcy zapytani o czołgi nie wykluczyli ich obecności w przyszłych dodatkach. Od ostatniej Bety wiele się zmieniło, tak samo jak moje spojrzenie na grę (pozytywnie). Już teraz działa ona lepiej niż połatany Battlefield 4. Warto dać grze szansę jeśli tylko przymkniecie oko na nazwę i nie będziecie tego łączyć z militarną tradycją do jakiej przyzwyczaiła nas seria.

Komentarze

[01] balbin_JD
14:17 12-02-2015
0
Gra na ultima.pl i gram.pl 149.90 z wysyłką gratis !!!!
[02] akasta
14:05 28-02-2015
0
Bez tej jedynki w cenie na poczatku moze bym wziol.
[03] aNDY^aND
09:43 11-03-2015
0

Niestety najnowszy Battlefield wciąż nie potrafi obsłużyć więcej niż jednego kontrolera i mogę sobie albo skonfigurować kierownice do pościgów i ucieczek, albo joystick do heli.


ATSD IMHO gra nie zasługuje na to żeby być w serii Batllefielda.

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!