Aktualności

Nasz redakcyjny kolega siena przetłumaczył caly wywiad na nasz ojczysty język. Zapraszam do czytania w dalszej części newsa.



bfc: Możecie nam powiedzieć jakie zadania przy tworzeniu BF2 zostały przydzielone DICE, za co odpowiedzialne jest EA i na czym polega współpraca z Trauma Studios?

Powiedzcie też, od jakiego czasu pracujecie nad BF2, ilu ludzi zaangażowanych jest w projekt? Zaczęliście tuż po Road to rome?

DICE: Pomysł na BF2 pojawił się w trakcie tworzenia Road to rome, jesienią 2002, jednak pierwsze prace rozpoczęły się wraz z początkiem 2003. Do bf1942 przydzielonych było 15-25 etatowych programistów, Battlefield 2 z kolei, angażuje od 30 do 60 "duszyczek".

Gra tworzona jest przez ludzi, którzy napisali bf1942, Electronic Arts występuje w roli wydawcy, czyli DICE będzie autorem BF2, natomiast EA pomoże między innymi w lokalizacji gry, nagraniu dźwięków, testowaniu i oczywiście marketingu.

Trauma Studios, twórcy Desert Combat, pomagają nam przy tworzeniu prototypów umieszczanych w silniku bf1942- jeśli mamy nowy element, który chcemy wypróbować, Trauma Studios wdraża go do środowiska, które dobrze znamy. Ułatwia to nam oszacowanie końcowego efektu, już w początkowej fazie pracy nad tym komponentem.

BFC: Czym jest "Commander" (Dowódca, przyp.tlum) w BF2? Czy jest to specjalny tryb gry czy może dowódca będzie dostępny również w trybie Conquest(czy będzie możliwe wyłączenie go na czas meczów klanowych)?

DICE:
Dowódca, w zamierzeniu jest graczem, który posiada wgląd na ogólną sytuacje bitwy w BF2. Każdy gracz będzie mógł wybrać metodę walki: samotny wilk(klasyczny bf1942) lub stworzenie/dołączenie do drużyny. Jeśli (gracz) zdecyduje się dołączyć do drużyny, lider tejże będzie prowadził grupę, by razem ze swoimi ludźmi osiągnąć założone cele.

Sprawa zmienia się radykalnie kiedy na serwerze znajdzie się 5 lub więcej składów- bez mądrego obstawienia punktów kontrolnych gra drużynowa praktycznie nie istnieje. Właśnie tutaj "Commander" przychodzi z pomocą. Dowódca jest w stanie zebrać znacznie więcej informacji o przeciwniku niż pojedynczy żołnierz i rozkazać składowi przemieścić się do innej lokacji w celu zaskoczenia przeciwnika. Oczywiście, czy drużyna pójdzie na pozycję wskazaną przez Dowódcę, zależy od lidera oddziału. Dodatkowo "Commander" będzie posiadać narzędzia, które pomogą jego siłom osiągnąć sukces na polu bitwy.

"Commander" będzie dostępny w każdym trybie gry. Możliwość użycia Dowódcy podczas gry, prawdopodobnie znajdzie się w ustawieniach serwera. Dzięki czemu administrator serwera będzie mógł zadecydować, czy chce tą opcję u siebie, czy też nie.

BFC: Porównując możliwości modyfikacji BF1942 i BFV do tych, które będą możliwe w BF2, jakie są różnice? Doszły nas również słuchy, że w planach jest wydanie SDK/MDT (narzędzia do tworzenia modów, przy.tlum) przed wypuszczeniem BF2. Kiedy by to miało nastąpić? Po udostępnieniu wersji demo czy znacznie wcześniej?

DICE:
Zamierzamy przekazać narzędzia do tworzenia modyfikacji jeszcze przed sprzedażą BF2. Powód jest prosty, chcemy by twórcy modyfikacji byli aktywni już w fazie alfa. Wprowadzamy nowy język skryptowy do BF2, który oferuje większa elastyczność dla programistów modyfikacji. Oczywiście będzie możliwa dalsza zabawa z plikami .con (obecnie modyfikując te pliki tworzy się modyfikacje do bf1942 i bfv, przy.tlum.), jednak to język skryptowy da ogromne możliwości programistom. Więcej informacji na ten temat przekażemy w ciągu paru miesięcy.

BFC: Parę pytań o fizykę gry. Pojawiła się informacja, iż BF2 do modelowania fizyki, będzie wykorzystywał silnik Havoc, dlaczego zdecydowaliście się na to rozwiązanie, a nie na przykład szwedzki Meqon?

Czy będzie możliwe przejeżdżanie lub wysadzanie drzew itp. czy może czołg po prostu się zatrzyma w momencie zderzenia z drzewem, tak jak to ma miejsce w bf1942 i bfv? Do jakiego stopnia będzie można deformować budynki i krajobraz?

DICE: Plotki, które odnosiły się do BF2 i Havoc są wyssane z palca. Używamy tylko własnego silnika zajmującego się fizyką w grze.

Ciągle pracujemy nad poprawieniem wydajności i szukamy optymalnego poziomu zniszczeń, jakich będzie można dokonać. Skupiamy się na stworzeniu zmieniających się obiektów wraz z rozwojem gry, dzięki temu otrzymamy dynamiczne środowisko walki, później skupimy się na modelowaniu dodatkowych zniszczeń obiektów.

BFC: Czy samoloty będą miały dodatkową broń np. karabiny maszynowe itp, by po wyczerpaniu się rakiet, móc angażować się w walki powietrzne.
Jak silne będą czołgi w BF2? W BF:V są naprawdę słabe, dodatkowo w filmie BF2 widzieliśmy amerykańskiego żołnierza, niszczącego czołg 1 pociskiem przeciwpancernym, a czołg był pewnie 3x większy od tych spotykanych w bf1942?

DICE: Samoloty, które znajdą się w BF2 będą miały na pokładzie ogromny arsenał a wśród nich działko automatyczne, które będzie można wykorzystać po wystrzeleniu wszystkich nowinek technicznych. Każda broń by być efektywna będzie wymagała od gracza umiejętności.

Czołgi i ich równoważenie to sprawa delikatna. Z jednej strony powinny być potężne, jak to obecne czołgi, z drugiej strony, piechota powinna mieć szanse je zniszczyć, by zachować równowagę znaną z zabawy kamien-papier-nożyce. Trudno dzisiaj powiedzieć jak mocne będą czołgi lub jak je zbalansujemy, naszym celem jest osiągnięcie efektu, w którym przeciwnik będzie "robił w gacie" widząc nas w czołgu, nie posiadając odpowiednio silnej broni.

BFC: Jaka będzie najmniejsza wielkość mapy, zapisywana w konfiguracji serwera? Czy na przykład będzie możliwe ustawienie wielkości mapy do gry 6na6? Według was ilu graczy w drużynie powinno znaleźć się podczas meczów?8na8, 10na10, 12na12 czy może coś innego?

Jesteście w stanie wytłumaczyć na jakiej zasadzie będzie działała funkcja dostosowywania się wielkość mapy do ilości graczy? Rozmiar będzie zmieniany dynamicznie podczas rozgrywki czy ustawiany na początku rundy i zmieniany dopiero na jej koniec?

DICE:System będzie zależny od możliwości sprzętowych serwera oraz trybu rozgrywki jaka zostanie wybrana. Będzie można zdecydować się na kilka ustawień dla 16,32 i 64 graczy, a gra sama w różny sposób wykorzysta mapę.
Mapa dla 16 osób może być jedynie walką w mieście, ta sama mapa dla 64 graczy może być natarciem na miasto poprzedzonym desantem na plaże. Jeśli chodzi o domyślne ustawienie, chyba zdecydujemy się na mapy dla 64 graczy.

BFC: Jak będzie wyglądał kod sieciowy w BF2 w porównaniu z bf1942 i bfv? W bf1942 rozgrywka sieciowa nie jest wolna od różnych cudactw, przykładowo możesz schować się za worki z piaskiem lub wbiec za róg budynku, a i tak dostaniesz w beret.

DICE: Programiści od kodu sieciowego starają się jak mogą by gra wieloosobowa była płynniejsza i wiernie oddawała procesy zachodzące na polu bitwy.

BFC: Tryb gry dla jednego gracza w bf1942 i bfv nie jest za dobry. Czy SI w BF2 będzie dobra i na jakich zasadach będzie funkcjonować tryb "Single Player".

DICE: Słuchamy głosu ludu i skleciliśmy oddział zajmujący się tylko SI, dzięki niemu BF2 będzie oferował znacznie więcej w trybie pojedynczego gracza, niż bf1942 i bfv. Ciężko pracujemy nad tą częścią projektu, więcej informacji na jej temat przekażemy jesienią.

BFC: Na wypuszczonych przez was zrzutach ekranowych zauważalny jest duży zasięg widzialności, zrobiliście tak tylko do skrinszotów, czy może w grze również będzie taka widzialność?

Przykładowo, czy trawa będzie widziana z dużej odległości i nie zniknie tylko dlatego, że jesteś od niej zbyt oddalony?(dzięki czemu nie będziesz widział ludzi, którzy się za nią chowają).

DICE: Zasięg widzialności będzie różny dla różnych map. Ciągle pracujemy nad wydajnością (HE HE przyp. tłum) więc maksymalny zasięg nie został jeszcze sprecyzowany. Im większy tym lepiej, więc zrobimy wszystko, aby efekt końcowy był zadowalający.

Zdajemy sobie sprawę z błędu związanego ze znikającą trawą. Znaleźliśmy chyba rozwiązanie w BF2 by nie zdarzyła się sytuacja, w której byście byli widoczni jak na patelni podczas czołgania się w trawie, a myślelibyście, że jesteście niewidoczni.

BFC: Ile map będzie standardowo w BF2 i czy będą malutkie mapy dla piechoty podobne do Stalingradu? Czy będzie funkcja wspierająca niestandardowe mapy? Przykładowo: łącząc się z serwerem, na którym znajduje się mapka, której nie masz, rozpocznie się automatyczne ściąganie tejże na mój komputer?(tak jak w CS)

DICE: Wszystkie mapy będą miały ustawienia dla 16 i 32 graczy, dzięki czemu z pewnością uzyska się wrażenia podobne do tych ze Stalingradu. Nowy system określania rozmiarów mapy sprawi, że większość map będzie w stanie zaoferować przestrzeń do gry, na jakiej Ci zależy.

Jeśli zaś chodzi o pobieranie map, myślimy w jaki sposób osiągnąć cel bez zarzynania serwera. Nic nie obiecujemy, jednak szukamy rozwiązania by wprowadzić tą funkcjonalność do BF2.

BFC: Dlaczego nie dane nam było obejrzeć w akcji Chińskiej Armii i map azjatyckich? Ma to być niespodzianka, czy wypuścicie materiały w późniejszym terminie?

DICE: Nie byłoby zabawnie dowiedzieć się wszystkiego pierwszego dnia, prawda? Obiecuje, że zobaczycie znacznie więcej w nadchodzącym czasie. Uważamy też, że wygląd jaki przygotowaliśmy dla azjatyckiego teatru działań z pewnością przypadnie wam do gustu.

BFC: W poprzednich grach z rodziny Battlefield, możliwy był tylko jeden poziom wody- na tyle tylko pozwalał silnik gry. Czy w BF2 będą rzeki itp? Czy będą zjawiska atmosferyczne?

DICE: Całkowicie przebudowujemy części silnika odpowiedzialne za wodę i zjawiska atmosferyczne, więc wszystko, do czego przyzwyczailiście się w bf1942, związane z tymi zagadnieniami będzie tylko przeszłością. Nie powiem nic więcej na ten temat, ale obiecujemy pokazać znacznie więcej kiedy prace się staną się bardziej zaawansowane.

BFC: Wiemy, że będzie można awansować, jeśli gra się naprawdę dobrze, ale czy będzie degradacja za złe zachowanie podczas gry np dużo TK? Dodatkowo, czy będzie istniała opcja wyłączenia systemu awansów na serwerze (lub ustawienia każdemu graczowi maksymalnego stopnia)? Będzie to potrzebne do meczów klanowych, w których wymagane są jednakowe warunki dla wszystkich? Przeczytaliśmy też o systemie doświadczenia ala "Enemy Territory". Myśleliście nad tym aby medyk nie otrzymywał punktów doświadczenia za strzelanie do swojego partnera i leczenie go. Czy doświadczenie będzie przenoszone z mapy na mapę?

DICE:
Postrzegamy teamkilling w taki sposób: "Gdziekolwiek jesteś, cokolwiek robisz, teamkilling powinien zawsze być karany". W myśl tej zasady, może nie zostaniesz zdegradowany, ale szanse uzyskania awansu "poszły tam gdzie przepustki". Pomyśleliśmy też o klanach i w BF2 będzie możliwość gry bez awansów.

W BF2 system nagród zostanie rozwinięty. Punkty przydzielane będą nie tylko za eliminowanie wrogów i przejmowanie flag, ale również za leczenie, regenerowanie, reperowanie etc. jednak nigdy nie pozwolimy byście otrzymali punkty za oszustwa. Zarówno my, jak i testerzy EA będziemy ciężko pracować nad tym.

BFC: Społeczeństwo bf domaga się BFTV, funkcji obserwatora i demo już od momentu wypuszczenia BF1942. Niedawno była petycja w tej sprawie, podpisało się pod nią 8500 graczy. W wywiadzie przeprowadzonym w portalu FragZone z Larsem, tuż po wypuszczeniu BF1942(2002 rok), powiedziane zostało, że kolejnym krokiem będzie stworzenie funkcjonalności obserwatora. Podobne zobowiązania, związane z BF Vietnam, zostały wyrażone w wywiadzie przeprowadzonym z DICE Canada na łamach serwisu Boomtown.
Z pewnością orientujecie się, że ta funkcjonalność musi znaleźć się w grach z rodziny BF, by mogła konkurować z innymi na wielki imprezach w stylu CPL. Widzieliśmy klipy pokazujące "BFTV" w BF2, ale to wygląda bardziej na odtwarzacz dem. Chcielibyśmy się spytać, czy stworzycie go na kształt HLTV z CS/HL, tak by tysiące graczy mogło się podłączyć i obserwować mecz z kilkuminutowym opóźnieniem (tego pragniemy) czy pozostanie on narzędziem do nagrywania/odtwarzania dem.

Pragnęlibyśmy się dowiedzieć również, czy jest możliwość oglądania tych dem z perspektywy pierwszej postaci, czy tylko z 3(tak jak to było widać w filmie), czy będzie możliwość przełączania się pomiędzy graczami obu drużyn podczas oglądania dema, a może oglądać będziemy tylko siebie? Ostatnie pytanie w tym temacie, czy będą kamery podwieszone na większych pociskach?

DICE: Hy hy hy (he he he), niezłe dochodzenie! Chcieliśmy dołączyć go (BFTV) od dłuższego czasu, ale jest tyle rzeczy, które pragniemy do niego włożyć, więc musieliśmy priorytetyzować. To co widzieliście to pierwsze wcielenie naszego Demo tool, narzędzia umożliwiającego graczom zapisywania i odtwarzania przebiegu gry. Mimo niepełnej funkcjonalności, program już teraz okazuje się bardzo przydatny.

Jednakże nie powinien być mylony z systemem BFTV- nad nim również pracujemy i będzie robił dokładnie to czego od niego oczekujecie: rozsyłanie rozgrywki do każdego kto będzie miał ochotę oglądać mecz, oczywiście z opóźnieniem.

BFC: Zrobicie coś z "pixel shooting"? Jest to obecnie nagminnie wykorzystywana rzecz w meczach klanowych, często wygrywająca cały mecz. Może zdecydujecie się na ruchome niebo albo dodacie rozrzut czołgom i artylerii przy ostrzale na dużą odległość ? Po BFTV i możliwości nagrywania demo, eliminacja tego zjawiska jest na trzecim miejscu listy życzeń graczy.
Jeśli zamierzacie to poprawić, czy wprowadzicie poprawki również do bf1942 i bfv?

DICE:
Scenę zaczęliśmy obserwować znacznie wcześniej, niż rozpoczęły się prace nad BF2. Nie pozostajemy głusi na żądania społeczności, ale nie zawsze dane jest nam dostarczenie na czas tego, co chcecie mimo, że tak mocno się staramy. By nam pomoc starajcie się nadal wskazywać nam exploity i mówić co byście chcieli dodać by zwiększyć radość z gry. Pixelshooting został przez nas zauważony i mamy rozwiązanie, które zapobiegnie temu zjawisku.

Jeśli zaś idzie o dodanie BFTV i Demo tool do bf1942 i bfvietnam- te gry nie zostały w swej pierwotnej wersji stworzone, by obsługiwać tego typu rozwiązania, więc będzie nam trudno zaimplementować nowinki do tych starych silników.


BFC: Dowiedzieliśmy się, że planujecie produkcje oficjalnej modyfikacji BF1942 do BF:V(stare jakiś mod już jest;)), planujecie podobną akcje z BF2?

DICE: He he he(Hy hy hy) moze moderzy nas za to pobija? Jeśli będzie duże zainteresowanie, wtedy prawdopodobieństwo będzie duże.

BFC: Wyraźnie widać, że ilość graczy w BF1942 jest ciągle większa od grających w BF:V. Wcześniej powiedzieliście, że będziecie wspierać grę, która jest bardziej popularna. Mogę również dodać, że obecnie istnieje ankieta na BFCentral.se, pytająca się o opinie na temat patcha BFV 1.1. Wyniki:
Bardzo dobry (18%)
Może być (18%)
Zły (6%)
Wypuście patcha do bf1942 (58%)
(Totally 832 votes)

W jaki sposób to zinterpretujecie (w kontekście wspierania popularniejszej gry)?

DICE:Społeczność BF ciągle się rozrasta i jest niezmiernie wyraźna, to dobry znak. Zastanawiamy się nad planami wspierania tych gier.

BFC: Chodzą plotki, że aktualizacjami bf1942 i bf:v zajmuje się kanadyjski oddział DICE a szwedzki skoncetrował się całkowicie na BF2. Jeśli to prawda, czy powinniśmy przestać spodziewać się aktualizacji do bf1942? Ewidentnie widać, że DICE Kanada woli aktualizować BF:V ewentualnie stworzy do niego jakiś dodatek.

DICE: DICE Szwecja jest zajęta tworzeniem BF2, to duża gra i wymaga zaangażowania całego zespołu. DICE Kanada zajęła się aktualizacją bf1942 do wersji 1.6 oraz wszystkimi aktualizacjami do BF:V.

BFC: Dowiedzieliśmy się, o kontrakcie na wyprodukowanie materiału dotyczącego BFVietnam, czy chodzi o dodatek?

DICE: Nie jesteśmy gotowi by o tym mówić.

BFC:Macie zamiar wypuścić Demo gry. Kiedy to będzie i czy możecie powiedzieć coś więcej na ten temat?

DICE:Wypuścimy demo przed sprzedażą gry. Bądźcie gotowi na więcej szczegółów pod koniec roku.

BFC: Dziękujemy bardzo za wywiad Sean i Lars. Może byście powiedzieli coś na temat wymagań, żebyśmy już teraz zaczęli zbierać pieniądze na sprzęt.

DICE: Wymagania sprzętowe będą podobne do tych z BF:Vietnam ewentualnie trochę wyższe.

Komentarze

[01] aBe
00:07 31-08-2004
0
mogli by sobie odpuścić podnoszenie poziomu singla i zając się czymś pożytecznym np. patchem do patcha 1.1 w bfv
[02] siena
00:11 31-08-2004
0
spoleczenstwo=spolecznosc ;DDD
[03] Guz
00:47 31-08-2004
0
Powiem krotko wow siena jestem pelen podziwu ze ci sie chcialo
[04] Piospi
00:51 31-08-2004
0
GJ siena!
[05] nomek
01:58 31-08-2004
0
Dzieki siena a tak co do wywiadu strasznie podoba mi sie ostatnie zdanie :D "DICE: Wymagania sprzętowe będą podobne do tych z BF:Vietnam ewentualnie trochę wyższe.
" hehehehe :D
[06] Wojtas
08:33 31-08-2004
0
siena przeciez naszym ojczystym jezykiem jest ukrainski...
[07] siena
09:51 31-08-2004
0
twoim
[08] q2dmkajoTHC
11:43 31-08-2004
0
a singiel player znowu bendzie **** glupie boty nie umiejom latac smiglowcami ani samolotami tylko chodzic z buta bendom umiały pewnie
[09] Pepsee
13:48 31-08-2004
0
"Pixelshooting został przez nas zauważony i mamy rozwiązanie, które zapobiegnie temu zjawisku."
buuuuu.......


GJ Siena:)
[10] siena
14:16 31-08-2004
0
nie panimaju o co kaman?cus zle?:)
[11] siena
14:21 31-08-2004
0
' This exploit has been noted and we have a solution that will take care of it.' mailem napisac, ze PS jest nam znany i ze zalatwilismy sprawe raz na zawsze? nie czaje
[12] siena
14:29 31-08-2004
0
aaa rozumiem... chyba sie ze mnie nie nabijasz tylko to buuu to bylo do tego ze nie bedzie pixelszutingu i to GJ to nie jest ironiczne GJ (MAM NADZIEJE:)))
[13] Garet
14:31 31-08-2004
0
siena ty i twoje teorie spiskowe :D
[14] siena
14:38 31-08-2004
0
w ogole w 2005 roku wyladuje ufo i nostradamus powroci z ksiezyca by wypowiedziec swoja ostatnia prorocza wizje. a jak 1mln graczy zagra w doom3 to powstanie szatanas belial i zacznie terroryzowac polske, wtedy wkroczy Cińcz i wykona 5 ostrzegawczych strzalow w plecy beliala. w ten sposob idsoftware pograzy sie w piekielnych czelusciach na wieki. a cincz wsiadzie do czolgu i gasiennica zmasakruje nostradamusa.

To jest dopiero teoria spiskowa. acha i jeszcze werewolf pali ogniem i mieczem
[15] ShaggY
15:16 31-08-2004
0
q2dmkajoTHC - a kogo obchodzi w dzisiejszych czasach singleplayer
[16] Pepsee
16:26 31-08-2004
0
nie nabijam sie Siena:)) Po prostu GJ. ;D
[17] Garet
18:06 31-08-2004
0
Pepsee to teraz przegioles! napisales na niego ... "Siena" Teraz sie na pewno obrazi...ehhh nie masz taktu kompletnie :D
[18] ShaggY
19:25 31-08-2004
0
no tak on sie strasznie denerwuje jak sie pisze przez duze S
[19] siena
22:52 31-08-2004
0
nom... w sumie to siena nie Siena
[20] .haidi
18:32 02-09-2004
0
Fiat Siena 1.6 16V Sx.
[21] siena
23:54 02-09-2004
0
hEidi heida
[22] qubix
00:06 04-09-2004
0
Hadid, nie heidi - heida.... HADID !!!

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!